Ekonomi frågor

Postat 2010-11-06 kl 19:53:15

Det är inte det att jag inte förstår mig på ekonomi, men det är väldigt otrevligt att snacka om hur mycket man tjänar och hur mycket pengar man har.
Förstår inte varför ni inte kan acceptera att jag inte vill prata om det?
Jag klarar mig fint! Jag har köpt alla saker till Kelly redan och mina föräldrar är inte ens påverkade av det. Och jag har inte fått några bidrag än förrutom en föräldrapenning.
Vi klarar oss fint, så är det med det.

Hanna
Postat 2010-11-06 kl 20:02:04

Inga elaka eller stötande kommentarer!om du inte lämnar bloggadress svarar jag i en kommentar i detta inlägg ,Så nu lämna din kommentar sötis :D<33

hanna
Postat 2010-11-06 kl 20:02:38
Blogg: http://myhannas.blogg.se/

Jag behöver hjälp med att sätta in bloglovin'

knappen på bloggen! :(

Mathilda
Postat 2010-11-06 kl 20:05:41
Blogg: http://julietbeatrisse.blogg.se/

Strunta i alla elaka kommentarer, de kommer alltid existera, men slösa inte energi på de, eller försök inte iallafall xD Bara ett litet tips, inget tvång. Folk kommer ju alltid ha fördomar då du är en ung mamma. Men jag hade gjort samma sak i din sits. Att göra en abort har aldrig stått med i mina tankar.

Har du läst boken "som jag vill vara" av Katarina von Bredow? Den öppnade mina tankar, Även Classy, som finns länkad på min sida, kan vara lättande att läsa.



Lycka till med allt,

Elin
Postat 2010-11-06 kl 20:07:16
Blogg: http://rebornmamma.blogg.se/

Hej jag älskar din blogg du kommer vara världens bästa mamma till kelly jag undrar om du kan lägga upp en bild på alla hennes kläder du har köpt kram

malin
Postat 2010-11-06 kl 20:09:25
Blogg: http://maaaliihn.blogg.se/

heej, jag hittade din blogg och vart väldigt intreserad direkt när ja fick veta att du var bara 14 år och gravid. jag själv tycker de är sjukt starkt av dig och ja förstår att de är tungt men vackert.



jag bara undrar om jag så får svar på detta..

-hur reagera dina föräldrar,klasskompisar och kille när du berätta att du var gravid ?



-och tänkte du nästan att du skulle bli gravid när du körde utan skydd ?



har många många frågor till men vill inte stressa upp dig så ja nöjer mig med dessa ^^ tacksam för svar (a

Ida
Postat 2010-11-06 kl 20:11:28
Blogg: http://ipeterson.blogg.se/

Skönt :) lycka till med bebisen sedan :)

Tessan
Postat 2010-11-06 kl 20:13:31
Blogg: http://mjukiisbyxan.blogg.se/

Jag älskar din blogg.

Tycker du är sjukt modig.

Alltid beundrat unga mammor.

Ska bli roligt å få följa din blogg tills lillan har fötts.Och efteråt såklart.

Hoppas allt går bra :D <3

HANNA!
Postat 2010-11-06 kl 20:14:27
Blogg: http://absoluthhanna.blogg.se/

hej!

jag vill bara säga att jag tycker du är jätte stark! Jag började läsa din blogg rätt sent, en vecka sen ungifärr. och jag kommer fortsätta! Jag önskar dig lycka till och jag tror att du och kelly kommer få det bra tillsammans! hoppas allt kommer gå bra!, kram:)

Anonym
Postat 2010-11-06 kl 20:23:21
Blogg: http://nathhalies.blogg.se/

jag beundrar verkligen dig och förstår att du inte gjorde abort, för hade jag själv blivit gravid nu hade jag ALDRIG någonsin ens tänkt på att göra abort. det är ändå ett litet liv. :)

jag tycker jätte mycket om din blogg och att du dela med dig om din vardag, livet som ung mamma, och lilla kelly!!

ha det bra och lycka till! :)

Anonym
Postat 2010-11-06 kl 20:27:52

hittade din blogg idag och OJ?? 14 år? jag ska säga att första tanken är att du är för ung, men samtidigt så kan väll ingen säga att man är för ung för att skaffa barn? när är man gamal nog? varför finns det en åldersgräns? tycker du är stark som står på dig... hoppas allt går bra för dig och magen:P

bella
Postat 2010-11-06 kl 20:28:38
Blogg: http://isabellahedstrom.blogg.se/

ööööööööÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ



första gången jag kollar din blogg.. men asso jag tycker att du har förstört ditt liv! elr asso inte så men jag menar... du är 14 kunde ha levt hela tonårs-livet utan att behöva ha ett barn med släppandes hela tiden? jag menar hur ska det gå för dig i skolan.. osv, osv.. jag undrar bara eftersom du är lika gammal som min syrra (inge fel) men asso.. jah.. du kanske fattar vad jag vill komma fram till? haha :) du är en riktigt fin tjej faktiskt! och kommer säkert bli en AS BRA mamma :D

men har bara en fråga som jag hoppas du kan svara på : varför gjorde du inte abort?



/ kramar Bella!

gå gärna in på min blogg också! :D <3

Jakkie
Postat 2010-11-06 kl 20:34:03
Blogg: http://jakkie.blogg.se/

Hej! Jag har inte läst din blogg särskilt länge, men fastnade på den superfort! Jag har gått tillbaka i arkiven på din blogg och läst mer, jag kan inte få nog! ^^,

Jag tycker du verkar som en supertjej.

Men en sak fastnar jag lite på, där du skriver om dig, så skrev du att du hade ett tragiskt förflutet. Blev du överfallen? Tyckte att jag läste det någonstans.. :s Asså, typ våldtagen och så ?

Förstår om du inte vill prata om det om det är så.



Kram och Lycka Till med Kelly <3

Anonym
Postat 2010-11-06 kl 20:43:14

Ja, man frågar ju inte någon hur mycket lön någon har, det är ohyfsat.



Jag har dock aldrig någonsin hört NÅGOT om att det skulle vara otrevligt att fråga HUR man får sina pengar :S



Det är aningen genom JOBB eller BIDRAG.



Så tycker du det är elakt att fråga någon vad dom jobbar med eller? :s:S:s



Sen fattar man ju att det är dina föräldrar som payar för allt eftersom att du är ett barn utan jobb = ingen annan inkomst än föräldrapenning och barnbidrag... Så du kan bara skippa fasaden.. Alla fattar att det är dina föräldrar som försörjer ditt barn..

Mikaela - 14 år och gravid
Postat 2010-11-06 kl 20:44:42
Blogg: http://www.micahs.se

Anonym : Mina föräldrar försörjer ABSOLUT INTE MITT BARN. förstått?

Mal
Postat 2010-11-06 kl 20:45:42

Hur berättade du för alla om din graviditet? Föräldrar, kompisar t.ex. Och hur tog dom det först?

Dom flest verkar ha accepterat det nu, eller?

Anonym
Postat 2010-11-06 kl 20:46:15

Som sagt... "du är ett barn utan jobb = ingen annan inkomst än föräldrapenning och barnbidrag"

Hannah
Postat 2010-11-06 kl 20:47:47

Hahaha, min mamma kom in i mitt rum precis när jag var inne på din blogg och hon sa "stackars baby!"

Och jag håller med henne.

Mikaela - 14 år och gravid
Postat 2010-11-06 kl 20:48:23
Blogg: http://www.micahs.se

Anonym : Hur vet du att jag inte har någon annan inkomst då? Det är inte precis så att du känner mig. Vissa ungdomar har faktiskt en egen inkomst.

Anonym
Postat 2010-11-06 kl 20:49:59

De ungdomar som har en inkomst arbetar med att dela ut tidningen, sitter i kassan på ica, arbetar som modell o.s.v.



Så vitt jag har förstått så har inte du något jobb?

Mikaela - 14 år och gravid
Postat 2010-11-06 kl 20:51:53
Blogg: http://www.micahs.se

Anonym/hannah: Nej jag har inte skrivit att jag har ett jobb på bloggen bara. och jag håller inte på med något som du nämde ovan. Men det är egentligen inte din ensak eller hur?

Hannah
Postat 2010-11-06 kl 20:55:04

Nej det är inte min ensak, självklart inte.

Men du säger hela tiden att det är otrevligt att prata om ekonomi, och det får ju bara överlag av alla som läser din blogg att fatta att det är dina föräldrar som köper allt och försörjer ditt barn.



För du berättar ju inte om du har något jobb, vilket jag inte heller tror att du har, för OM du skulle ha haft det så tror jag nog att du skulle ha sagt det.

Matilda - Livet som ung shoppinggalen tvåbarnsmamma
Postat 2010-11-06 kl 20:59:45
Blogg: http://majbebis08.blogg.se/

Jag tycker att det är ohyffsat att fråga om folks ekonomi, jag får ofta frågan hur jag har råd att shoppa så mycket men varför skulle man skriva ut sin ekonomi på en blogg :/

Mikaela - 14 år och gravid
Postat 2010-11-06 kl 20:59:46
Blogg: http://www.micahs.se

Hannah : Ahapp. Men nu vet du det iallafall, jag har en annan inkomst, ett jobb. Mer än det tänker jag inte säga. Och jag bryr mig inte så mycket om inte du tror det. Jag vet ju själv att jag klarar mig och har råd med allt.

Hannah
Postat 2010-11-06 kl 21:01:28

Ok, good 4 u!

Men jag tror i alla fall många genomskådar det.

Erica
Postat 2010-11-06 kl 21:05:11
Blogg: http://surpricebox.com

Näe det e helt rätt!! Det är inte ju inte mening att man ska kolla runt hur mycket man får och så det är upp till var och en! och det är rätt ohyffsat att kolla upp folks ekonomi i en blogg..

Anonym
Postat 2010-11-06 kl 21:07:22

Hej fin blogg du har :D besök gärna min blogg hoppas att din bebis blir så söt som dig hihi

LORISSA LOVEBOMB
Postat 2010-11-06 kl 21:14:59
Blogg: http://lorissalovebomb.se

folk som håller på och gnäller om pengar har bara för lite att klaga på. De tror att ålder och ekonomi hör ihop. Men självklart är det inte deras business. Bara du kan veta.

Stephanie
Postat 2010-11-06 kl 21:16:41
Blogg: http://steph.se/

oj, tycker att det är starkt av dig som behöll barnet, med tanke på åldern!



Jag ville bara tillägga att jag har en tävling på min blogg, där man kan vinna ett iPhone4 skal! Vinnaren utses imorgon så anmäl dig direkt. Och om du inte har en iPhone, så varför inte tävla och vinna till någon vän, släkting m.m? :)

http://steph.se/2010/october/vinn-ett-iphone-4-skal.html#comment



btw, skit fin blogg:)

kerstin
Postat 2010-11-06 kl 21:18:32

Du kommer bli en bra mamma! Hoppas allt går bra och lycka till! :)

Nettan
Postat 2010-11-06 kl 21:23:14
Blogg: http://mznettan.blogg.se/

Hej, läste din blogg första gången idag och jag har fastnat. Tycker du är en stark tjej och jag hejar på dig hela vägen. Jag var 20 när jag fick mitt första barn som idag är 6 år och sen har jag nu mera lilleman me på 9 månader... Det har varit många ups and downs och elaka kommentarer som jag ser att du också får men screw them, det är ditt liv och jag tror det kommer bli underbart och du kommer klara allt galant... Många kramar till dig :)

Hitler
Postat 2010-11-06 kl 21:34:47

I och för sig, hora är ju också ett jobb, ett ganska välbetalt sådant.

Linn
Postat 2010-11-06 kl 21:43:01
Blogg: http://tjockkatt.webblogg.se/

Får man ens jobba när man är fjorton? Det kan inte vara många timmar...

Mikaela - 14 år och gravid
Postat 2010-11-06 kl 22:17:28
Blogg: http://www.micahs.se

Nej men usch du som kallar dig för "Hitler", det är väl ganska uppenbart att jag inte jobbar/har jobbat som hora.

Sophia
Postat 2010-11-06 kl 22:21:06

Det är kul att det är flera som är väldigt positiva! :) Även jag förstås.

Men hur tusan kan det var några som verkligen inte förstår? eller ens tror dig. Otroligt!

Du har sagt nu ett antal gånger att du klarar ekonomin själv mm. Men folk ger sig inte.

Hur svårt kan det egentligen vara att förstå!?

Jag står på din sida, och önskar dig massor av lycka!



Kram Sophia :)

Linea
Postat 2010-11-06 kl 22:27:47
Blogg: http://essberget.blogg.se/bloggen

Jag tycker inte det är oartigt att fråga om ekonomi. Jag tror många undrar hur du har råd med en barnvagn för över 10 000 när du är 14 år och dessutom det andra du köper. Om den inte var begagnad förstås, men kan inte tänka mig att de säljs billigt då heller.

Och varför inte helt enkelt säga vad det är för jobb du har, då slipper du massa tjat helt enkelt.



Men det är ju jättebra om det nu är så att du betalar allt själv, men du måste ju förstå att du inte gör det lätt för läsarna att tro det.

R.L.
Postat 2010-11-06 kl 22:54:38

Du får inte ekonomiskt stöd från dina föräldrar, och du får inga bidrag. Och du säger att du har ett "jobb".

Antingen ljuger du, eller så är det "Hitler" skrev sant.

I AM BAAM - Göteborg Edition
Postat 2010-11-06 kl 22:56:10
Blogg: http://iambaam.blogg.se/

Till er puckohuvuden - lägg ner - det är väll för fan inte er ensak hur mycket Mikaela tjänar eller om hon har ett jobb eller inte. Säger hon nu att hon har ett jobb så har hon det, sen är det inget mer snack om den saken. Ska det verkligen vara så svårt att förstå?? Gud i himlen!!!

Mikaela - 14 år och gravid
Postat 2010-11-06 kl 23:00:01
Blogg: http://www.micahs.se

R.L : nej mina föräldrar har bara gett mig presenter frivilligt som alla morföräldrar gör. Något klädesplagg eller så, det är allt. och nej jag har inte fått några bidrag än, det ända bidrag jag får nu är barnbidrag till mig själv, men det har jag inte använt till Kelly, utan jag har använt det till kläder till mig. och föräldrapenning som alla föräldrar får, men det har jag nämnt tidigare.

Och varför skulle jag jobba som hora? Det är helt orimligt. och varför ska jag säga till alla i bloggen vad jag jobbar med bara för ni undrar? Jag kanske vill hålla det hemligt och det är helt upp till mig.

men ni behöver inte tro mig heller, det gör mig inget. Vill bara upplysa om att jag inte lever på mina föräldrar eller enbart bidrag.

Anonym
Postat 2010-11-06 kl 23:04:15

Inga elaka eller stötande kommentarer!om du inte lämnar bloggadress svarar jag i en kommentar i detta inlägg ,Så nu lämna din kommentar sötis :D<33

R.L.
Postat 2010-11-06 kl 23:07:00

Mikaela:



Det är inte alls orimligt att folk tror det.

När man är 14 år, utan att ens ha gått klart grundskolan, så får man inget riktigt jobb, punkt.

Därav är det väldigt intressant av vad du jobbar som.

Rebecca
Postat 2010-11-06 kl 23:10:40
Blogg: http://subsisting.blog.com

Du kanske ska göra ett inlägg där du säger att du har ett jobb, för att väldigt få har ett jobb vid 14års ålder, och de allra flesta tar för givet att dina föräldrar betalar. Sen om du inte vill säga vad det är för jobb är väl din ensak, men det är inte lätt att veta något man aldrig hört om förut. Att du får bidrag/dina föräldrar betalar är inte så konstigt med tanke på hur gammal du är. De är ju inte precis dumma som säger det.



Och folk är nog mer nyfikna var pengarna kommer ifrån, speciellt när du köper en sån dyr barnvagn. Visst är jag nyfiken på vad du har för jobb, kanske barnvakt? Aja, spelar roll. Du säger om du vill, och hade du velat säga det hade vi redan vetat det ;)



Sedan till alla som kallar Mikaela för hora: DET ÄR FÖRTAL ni gör er skyldiga till ett brott! Känner ni er stora och mogna nu, eller? Herregud, väx upp några centimeter.



Men säg att du har ett jobb, inte bara att dina föräldrar betalar och att du aldrig fått något bidrag. Så det är överstökat. Var övertydlig ;)

Mikaela - 14 år och gravid
Postat 2010-11-06 kl 23:13:50
Blogg: http://www.micahs.se

R.L: jo det är ju ganska orimligt eftersom det är olagligt att sälja sex i Sverige.

R.L.
Postat 2010-11-06 kl 23:23:29

Mikaela:



Det märks att du bara är 14 år. Du har ingen allmänbildning över huvud taget.

Det är fullt lagligt att sälja sex i Sverige, men att köpa är förbjudet.

Läs på lite innan du kastar ut dig massa påståenden som får folk att tappa ännu mer förtroende för dig.

Mikaela - 14 år och gravid
Postat 2010-11-06 kl 23:26:32
Blogg: http://www.micahs.se

R.L : Okej, förlåt då att jag inte har läst på om horor. Men det var ju det jag menade, man kan ju inte sälja sex om ingen kan köpa..

Stephanie - Mamma till Alexander. Gravid med bebis nr två <3
Postat 2010-11-06 kl 23:48:35
Blogg: http://stephanieronning.blogg.se/

För det första har väll ingen att göra med vad hon tjänar sina pengar på. Oavsett om det är bloggen, modellande eller annat.



Nyfikna är ni bara.



Mikaela. Skit i dessa personer. Du har ingen skyldighet att förklara vem som betalar vad. Hur mycket något kostar etc etc..



Men om jag får önska så hoppas jag att du tjänar en bra slant på din blogg. Eller att någon vill ha ett sammarbete med dig. För jag tror verkligen att du kommer att fixa detta galant.



Hoppas att allt är bra med dig o Kelly..

anapanda
Postat 2010-11-06 kl 23:50:08
Blogg: http://anapanda.webblogg.se/

haha vilka idioter vissa är. dom har ju inget med ditt privatliv att göra. du skriver om det du vill skriva om och om dem inte tycker om det kan dem ju dra härifrån. Så jävla less på såna människor.

Lycka till med bäbisen och allt :)



har lagt upp en ny tecknarvideo på bloggen, kolla in om du har lust :)

Diana
Postat 2010-11-07 kl 12:21:15

Lycka till!:)

Diana
Postat 2010-11-07 kl 12:21:39
Blogg: http://dianaskaugvoll.blogg.se/

Lycka till!:)

angelica
Postat 2010-11-07 kl 13:17:29
Blogg: http://paulineangelicanilsson.blogg.se/

jag tänkte bara säga att jag tror dig om ditt "jobb" som ingen annan litar på. jag har själv just fyllt 15 år och jag har jobbat i snart två år på ett ställe. Jag sköter själv min ekonomi från lönen och barnbidraget, jag får alltså inget från mina föräldrar.



Kämpa på, du är så otroligt stark! hoppas allt går bra i fortsättningen, lycka till! :)



Pussar och kramar, Angelica

felicia
Postat 2010-11-07 kl 13:46:14
Blogg: http://chickmama.blogg.se/

hohoho..bidrag får du väl inte ut ännu? Du kanske ska föda barnet först innan du får det!

Men men, skit i att folk säger massa sjuka saker, jo, du är ung, du hade kunnat leva ett tonårsliv mm men du har valt att leva med ett barn i stället. starkt jobbat i vilket fall som helst.

Jag bestämde mig också för det , och jag blev gravid när jag var 16 (nu 17) och fick min dotter för 7 veckor sen & visst det är skitsvårt att få det gå ihop med ekonomi och grejer, men jag klarar det jätte bra faktiskt! Lycka till med lillan nu :)

Anonym
Postat 2010-11-07 kl 15:12:38

man kanske är nyfiken på hur du skall klara alla framtida utgifter som ett barn har..

viktoria
Postat 2010-11-07 kl 16:26:18
Blogg: http://viktoriastromgren.blogg.se/

men asså hon är ung och gravid?

och kanske behöver stödäven fast hon är väldigt stark och så klagar några av er klagar?

grow up!

hon är iaf mycket mogen även fast det var dumt att inte använda kondom.

catharina
Postat 2010-11-07 kl 18:54:36
Blogg: http://catharinamielnickas.blogg.se/

Ni som ska skriva elaka kommentarer till henne SKRIV INTE ERA IDIOTER WTF! Vem fan tror ni att ni är:S!! Ekonomi är en ensak, inte alla som vill ta upp det! Speciellt på en blogg alltså ge er...och håll inte på att skriva negativa saker hela tiden, kramar till dig och bebisen:)<3

Titta gärna in min blogg.

Och om hon är gravid som 14-åring är väl hennes privat liv?! Ni visar bara hur dåligt ni mår själv och behöver lägga er i andras..gosh alltså.

camilla
Postat 2010-11-08 kl 12:30:10
Blogg: http://http://trollens.blogg.se/

Grattis till kommande lilltroll =)

Hoppas att allt kommer att gå bra.

Sen vill jag säga att SKIT i alla som har neg om unga mammor.

Fick själv barn när jag var 18 och har stött på en hel del dumma kommentarer mm.

Kram & lycka till =)

Susanne
Postat 2010-11-08 kl 20:33:39

Eftersom du som sagt bara är just 14år och gravid, så måste du nog ha förståelse för att folk undrar hur du klarar det hela ekonomiskt.



Däremot behöver du absolut inte ha vare sig förståelse LR överseende med alla kommentarer som är rena personliga påhopp - sådant är aldrig ok!



Men, jag har med detta sagt ngt att tillägga för min egen del.



*Du är som sagt 14 år och även om du faktiskt har ett jobb så får du endast jobba ett visst antal timmar, och till detta är det ju så att 14-åringar inte ligger på speciellt många kr/h oavsett bransch i lönetablån.



*Du säger att du går i skolan, vilket försvårar (i detta fallet) att ha jobba speciellt mkt.



*Du kan ju knappast - baserat på ovanstående - ha hunnit spara ihop ngn stor buffert ens om du sparat alla dina barnbidrag (vilket du enligt egen utsago inte har) att ta till vid detta tillfälle.



*Du är höggravid, och borde framför allt inte jobba.



*Du köper (enligt andra kommentarer) dyra barnsaker.



Det klart att folk undrar hur det hela går ihop. Jag tror inte att alla frågor för att vara nyfikna, utan jag tror att en hel del frågar för att de är genuint intresserade och undrar. Hur kan du få detta att gå ihop när barnfamiljer med 2 arbetande föräldrar ibland måste kämpa för att få det att gå ihop - även till det mest nödvändiga.



Får du sponsring LR betalt för ditt bloggande så är det ju inget konstigt i dagens samhälle, bara att vara öppen med.



Jag tycker att folk ska acceptera och framförallt respektera ditt val att inte berätta, men det skulle nog underlätta för din egen del om du förklarade varför. Inte bara 'jag tycker det är otrevligt'. Det är nog en hel del yngre personer som följer din blogg och vissa saker verkar inte gå fram till dem - de läser vad du skriver, men förstår inte.



Sen måste jag personligen tycka att det är väldigt konstigt att man anser det vara personligt att svara på vad man jobbar med och vad man tjänar osv, men att samtidigt vara helt öppen med ngt så privat som sitt barn.



Jag kan bara hoppas och hålla tummarna du tar det försiktigt med bloggandet efter födseln, ditt barn är en egen individ och har inte bett om att få vara offentligt. Detta är inte menat enbart till dig, utan gäller generellt alla mammor/pappor/fastar/mostrar/vänner och dyl



Lycka till med allt i framtiden! Blir till att ändra bloggens namn då nu i slutet av månaden =)

M
Postat 2010-11-08 kl 22:40:36

Anledningen till att alla undrar är för att du är 14 år. Det räknas väl knappt som ungdom. Jag skulle säga att du är en unge. Och jag vet även att i din ålder får man inte jobb med så pass bra lön att man har råd att försörja en unge. Det är ganska pinsamt att du ens vågar påstå att det är du som kommer göra det. Det är också en stor anledning till att du inte ens borde skaffa barn . Du är för det första bara ett barn, och ett barn ska inte uppfostra ett barn, vilket är ganska logiskt. Att du inte har råd att försörja barnet borde också få dig att tänka lite. Hade dina föräldrar velat försörja och hjälpa till att uppfostra en unge till hade dom väl antagligen skaffat en själv. Tänk på barnet. Ge henne den framtid hon förtjänar! du förstör inte bara hennes liv. utan du förstör även delar utav ditt eget. Jag fattar inte hur man kan göra det frivilligt. Här på bloggen märker man även i vilken mognads stadie du är i. Och att ha ett barn borde inte ens finnas på världskartan för dig. Du verkar var 5 år i huvudet. Snälla Gör de bästa för barnet. ADOPTERA BORT DET!

Anonym
Postat 2010-11-09 kl 01:15:29

Hej!

Du verkar vara en väldigt strong tjej!

Stå på dig!!

Vilken jätte fin mage du har förresten! :D

Stort lycka till med allt!

Kraam Malan

Malan
Postat 2010-11-09 kl 01:16:33
Blogg: http://florhage.blogg.se/

Hej!

Du verkar vara en väldigt strong tjej!

Stå på dig!!

Vilken jätte fin mage du har förresten! :D

Stort lycka till med allt!

Kraam Malan



Kommentera inlägget här:

» Namn

» Mail

» Blogg/hemsida

» Kommentar