låt mig va

Postat 2010-07-27 kl 13:30:39

"Det är lättast att bli gravid som tonåring medan det blir svårare redan efter 20, men chansen minskar kraftigt efter 35. Ulla Waldenström, proffessor i omvårdnad på Karolinska Institutet säger : "Men om den optimala åldern rent biologiskt är i tonåren, kan den fördelaktigaste åldern rent personligt infalla när man blir äldre" "

Att föda barn är meningen med livet. Och det är mycket bättre att ha en ung mamma än en trött och gammal mamma.
Så kan ni sluta tjata om att jag är för ung.

anna
Postat 2010-07-27 kl 17:10:17

hej,

asså misstänkte du aldrig att du var gravid? om din mens inte kom´?

kan du inte visa en bild på din mage? är den stor nu?

kram

MICAH<3
Postat 2010-07-28 kl 00:04:22
Blogg: http://www.micahs.se

Anna: Hej anna! Nej jag märkte inte att jag var gravid, jag gick på diet så jag gick ner i vikt och därför brydde jag mig inte att min mens hade slutat eftersom jag trodde att det berodde på att jag bantade. Min mage har faktiskt inte blivit så stor som den ska vara i vecka 22 men man ser tydligt att jag är gravid! :D Jag vågar inte än lägga ut bilder på min mage på den här bloggen eftersom folk fortfarande är lite emot att jag inte gjorde abort, men jag brukar lägga bilder in på min gravid-blogg som heter www.youngandpregnant.blogg.se . Den bloggen handlar bara om min graviditet och mitt barn :)<3

Kram

/Micah

Veronica
Postat 2010-07-28 kl 14:24:00

Du har en jätte fin blogg som jag fortsättningsvis kommer följa, och en härligt ärlig personlighet. Folk som tycker negativt och elakt är bara avundsjuka stackare utan egen självkänsla och förmodligen utan möjligheter och kunskap att skapa något liknande. Vill också lyckönska dig till bebisen, och är övertygad att det kommer gå bra. Du verkar ha sunda och mogna värderingar(trots din ringa ålder), du kommer bli en blir en bra mamma! /Veronica 46år

Anonym
Postat 2010-08-08 kl 00:07:41

Är det bättre att ha en ung mamma som inte har något jobb eller erfaranhet som kommer behöva lämna bord barnet i några år alt ha någon annan som tar hand om det,, som inte kan erbjuda ett eget hem eller äns en pappa än en gammal och trött mamma?

Vad menar du med gammal och vad menar du med trött? Trött kanske man är efter 50 års åldern men då kan man knappast få barn längre.

How about en mogen mamma som kan erbjuda barnet ett bra liv?

Anonym
Postat 2010-11-10 kl 22:19:02

Håller med föregående talare! Du är 14, Ingen framtid alls!

amanda
Postat 2010-11-12 kl 21:55:22
Blogg: http://apg.blogg.se/

Väldigt omogna kommentarer, antar att ni själva är bebisrädda och helt omogna för er ålder.



Finns ingenting fel i att vara ung mamma, det är lögn att man är bättre mor som 30 än som i detta fallet 14 år. Alla kvinnor mognar under sin graviditet och är alla lika redo när bebisen föds. Man mognar med tiden i allt som händer. Det är bara att se på föräldrarna på serien "ung och bortskämd" för att bevisa att äldre föräldrar inte alls alltid är dem bästa föräldrarna.



Tycker att det är bra av dig Mikaela att du behåller barnet och följer dina naturliga instinkter. Låt inte såna negativa kommentarer påverka dig för du har lika stor chans att bli en underbar mor som någon i 30 års åldern. Och livet tar inte heller slut som vissa påstår bara för at du får ett barn. Barnet kommer bara förgylla ditt liv, ge dig mycket mer glädje än vad andra tonåringar kommer att ha. Barn är en välsignelse! :) Ingenting stoppar dig från att bli framgångsrik heller, finns många som fått barn tidigt och sedan fått bra karriär.



Stör mig verkligen på sådana kommentarer som de ovan min kommentar för de har ingen verklig bild på livet. Din lilla dotter har lika bra möjligheter att få ett lyckligt liv som vilket annat barn som helst. Det är ju inte som om du inte har stöd. :) Det är underbart att du har en familj som hjälper till som älskar dig. Familjen är allt verkligen!



kram

Julia
Postat 2010-11-21 kl 19:17:22
Blogg: http://yaplog.jp/marshmallowss

Hur kan du säga "Att föda barn är meningen med livet. Och det är mycket bättre att ha en ung mamma än en trött och gammal mamma."

Tror du inte man kan uppleva samma lycka att få barn eller, när man är äldre än vad du är?

Och hur kan du säga "att föda barn är meningen med livet", när du knappt hunnit leva?

Jes
Postat 2010-11-22 kl 15:07:06
Blogg: http://jasminesbaltazar.blogg.se/

Min mamma var 36.



Det är inget fel på unga mammor.

Anonym
Postat 2010-11-23 kl 20:37:42

ehm ursäkta men det finns folk som har äldre föräldrar och de är inte trötta o gör ingen nytta. De gör allt lika bra som únga föräldra skulle göra och när jag säger att mina föräldrar är äldre menar jag att de är 58 år och jag har inget problem med det!

Det kanske e till och med bättre att ha äldre föräldrar för då har de ett stadigt jobb ett hushåll och en stadig ekonomi så de vet att de kan försörja barnet!

Jesse-Paloma
Postat 2010-12-04 kl 18:06:17
Blogg: http://jesse-paloma.blogspot.com

Jag kan dock tycka att 15 år är alldeles för ungt för att vara mamma. Det hade ju varit klart mycket bättre och ha en stadig pojvkvän/pappa till barnet vilket jag förstått att du har till 50%. Men jag behöver inte klanka ner på dig för det för att vara mamma sitter inte i ålder och det finns de människor som är 30 när dom får sitt första barn och är sämre mamma än vad en 15 åring är så det är inte alls det jag menar. Jag är själv en 'ung' mamma, jag hade precis fyllt 21 när min son föddes.



Lägg inte energi på att besvara eller göra inlägg till hatiska människor, det ger dom bara mer att klaga på så låt det vara, ignorera det bara och visa att du är den starka i det hela!

frida
Postat 2010-12-07 kl 12:26:20
Blogg: http://freyasmamma.blogg.se/

jag tycker du verkar göra det jättebra! :) jag är själv "ung mamma" fast inte lika ung som dig när jag fick barn, jag var 19.. men jag tror inte åldern spelar så stor roll, man växer med föräldrarollen så att säga. kika gärna in på min blogg om du vill! kram frida

Anonym
Postat 2011-03-05 kl 14:58:28

"Och det är mycket bättre att ha en ung mamma än en trött och gammal mamma."

Wow, tack för den smällen på käften.

Min mamma försökte skaffa barn under hela sin ungdom men lyckades inte få mig och min bror förns än hon blev trettio. Hon försöker sitt bästa för oss, gammal eller ej.

Och om du tycker att meningen med livet är att föda barn måste du ha ett väldigt tråkigt, svartvitt liv.

Jag tror säkert att du kan ta hand om ditt barn, Mikaela, men du måste förstå att livet har mer mening än reproduktion.



Kommentera inlägget här:

» Namn

» Mail

» Blogg/hemsida

» Kommentar