Veckans Frågor och svar 17/12

Postat 2010-12-17 kl 22:14:12

Saknar du din gravid-mage?? Vad kände du (inombords) under värkarna??
Nja.. inte längre. Det är mycket mysigare att hålla i Kelly :) Wow! Ja du.. vad jag kände inombords. Kunde knappt tänka undern värkarna men jag tänkte iallafall "NU KOMMER HON!!" och jag längtade! Kände mig iallafall glad :)


kan du likna hur ont det gjorde att föda med något som nästan alla har varit med om?
Hm.. om du är tjej. Mensvärk? Fast 500 gånger värre.

 

Kan du förklara hur det är att vara gravid?
Man kan aldrig böja sig,luta sig fram eller något annat för magen är ivägen. Man känner sig ganska fett och stor. Tycker jag. Iallafall sista veckan.

 

Gjorde det ont att bli sydd?
Nej, jag hade lokalbedövning :) Kändes inget alls :)

 

Bara en ärlig fråga:är du lycklig?
Bara ett ärligt svar : Ibland, för det mesta.

 

hej, ska du låta kelly gå på dagis när hon blir äldre satt du kan gå i skolan? eller ska typ kevin eller din mamma passa henne?
När hon är 1 år ska hon gå på dagis som alla andra :)

 

hej hej jag undrar om du ska börja att gå och simma med henne bebis simning?
Ja det ska jag :) Ska bli jätte mysigt, och alla andra bebisar som badar och alla andra föräldar som kommer vara där, kommer bli jätte kul! Men vad pinsamt om någon bebis skulle typ..bajsa i vattnet..haha

 

Hur långt var du gången innan du börja handla bebissaker? :)
En vecka efter jag fick reda på det :) (vecka 21)

 

Hej Mikaela!
En fråga bara, du säger att du "valde att behålla barnet i stället för att göra abort", men du fick reda på det var du i vecka 20, stämmer det?
När man är i vecka 20 så får man ju enligt lag inte göra abort. Då får man skicka in en ansökan till socialstyrelsen som beslutar om man får det eller inte, men jag vet att det krävs särskilda skäl; typ att man blivit våldtagen eller att barnet är sjukt.
Hur kan du då ha valt att behålla barnet?
Man får göra abort till vecka 22, och jag hade tillåtelse om jag ville för jag var så ung. Dom på sjukhuset vet ju vilket vecka jag var i och regler och sånt, så dom skulle ju knappast göra fel och göra abort på mig om det inte var tillåtet :) dom frågade om jag ville, men jag sa nej :P

 

har kelly kissat på dig någon gång när du bytt blöja?
Japp.. både nummer 1 och 2..

 

Använder Kelly napp?
Kelly älskar napp!

 

Hur länge hade ni varit ihop innan kelly "blev till"? :)
Hmm.. 7 månader tror jag..med uppehåll.

 

Vad önskar du dig i julklapp?
Jag brukar inte vilja önska mig något, då får jag ju det :) Det ska ju vara en överasskning! :D

 

tänker du inte någon gång typ på att festa och sånt?
Jo.. vem gör inte det? :P Har aldrig gjort det så. Såklart man tänker på det ibland.
Men åh andra sidan älskar jag födelsedagsfester! Det är dom ända partyn jag går på! Så himla mysiga :) 

Hur lång tid tog det innan det känndes "okej" där nere igen ?
1 vecka! Och idag.. slutade också "avslaget" att komma :)

 

När du låg på bb, sov du kvar där ensam då, eller hade du Kevin sov kvar där med dig?
Själv :)

 

Varför funderade du på att bli nudist? Är det för att du gillar att vara naken eller hur kommer det sig?
Ja du..flera anledningar. Det är skönt att vara naken, jag gillar att visa mig naken, jag gillar att vara naken. Men jag har ändå beslutat att hålla det för mig själv hihi ;) (självklart, varför dela med sig?) (skoja)

 

Vilken kamera fotar du med? :)
Canon EOS 1000D

 

Om du inte hade blivit gravid vid 14 års ålder, hur tror du då att ditt liv hade blivit och när tror du att du hade fått barn?
Hmm..jag tror iallafall att jag inte skulle hittat tillbaks till Kevin igen. = Inte lycklig! och skulle inte heller ha Kelly = INTE ALLS LYCKLIG! Helt ärlig. Ingen anning, någon gång skulle det ju ändå ske i snar framtid eftersom vi aldrig skyddade oss.. Vet inte varför vi inte gjorde det .


Om du och Kevin fick åka iväg på en avkopplande semester (kanske smekmånadsresa som exempel), vilket land skulle det bli? (bry er inte om hur mycket det kostar, bara svara på vart du helst skulle vilja åka)
Jag vill till thailand på smekmånad, Kevin tycker det är "OK". men han älskar tydligen kalla länder. hmm


Har du och Gaby samma föräldrar? :)
Vi har samma pappa :)

MissLouiss
Postat 2010-12-17 kl 22:19:05
Blogg: http://misslouiss.blogg.se/

jätte mysig blogg..verkligen:)

Anja - 17 & mamma!
Postat 2010-12-17 kl 22:22:17
Blogg: http://anjahakanson.blogspot.com

Man har väl badblöja när man simmar med dom, så det inte blir såna olyckor, haha.

Therese
Postat 2010-12-17 kl 22:26:43
Blogg: http://mirakelcharmtroll.blogg.se/

Hej! I dina senaste frågor o svar fick du en fråga angående festa, du har aldrig gjort de skrev du, men i sidospallten till höger i din blogg står det att du gillar att festa? :D vilket stämmer? =)

lisa johansson
Postat 2010-12-17 kl 22:46:24
Blogg: http://lisabrownie.blogg.se/

du vet att bebisarna bajsar inte direkt i vattnet, dom har täta "badblöjor" och där i kan man bajsa :)

& gillar du att vara naken?! de lät lite fel ärligt talat..

En tjock katt i en smal värld
Postat 2010-12-17 kl 22:48:59
Blogg: http://tjockkatt.webblogg.se/

Haha, nä bajs i vattnet kanske inte vore så skoj. :P Å andra sidan kissar ju folk säkert i pooler hela tiden, dock syns det ju inte som bajs gör. Rätt äckligt när man tänker på det. :/

julia
Postat 2010-12-17 kl 22:50:38

vad menar du med "avslaget" ? :-)

Amanda
Postat 2010-12-17 kl 22:56:41

hej undrar bara om du ibland känner att du har glidit ifrån dem du verkligen älskar? Föressten kelly är så söt grattis och jag älskar din blogg !

Sandra
Postat 2010-12-17 kl 23:00:07
Blogg: http://motherhood.blogg.se/

Varför svarar du inte på min fråga om varför du fortsätter att lasta över din 1-månaders dotter på din mamma?

lisa
Postat 2010-12-17 kl 23:06:08

Fråga till dig, svara gärna:

Om du gillar att vara naken så mycket och visa din kropp, kan du inte då lägga ut några heta nakenbilder på dig då? kram lisa

Anonym
Postat 2010-12-17 kl 23:14:24

vad menar du i ena frågar, med avslaget? va där de :) svara gärna på denna :)

härär frågan ;Hur lång tid tog det innan det känndes "okej" där nere igen ?

1 vecka! Och idag.. slutade också "avslaget" att komma

Natta
Postat 2010-12-17 kl 23:39:07
Blogg: http://natthas.bloggplatsen.se

har du tänkt att du kommer va bara 27 år gammal ungefär när Kelly är 12????!!? sjukt cooolt!! du kommer ha massa tid till fler barn ;)

Jess
Postat 2010-12-18 kl 00:44:23
Blogg: http://jessinlondon.blogg.se/

Bebisar brukar ju ha på sig simblöjor när de badar, som fångar upp bajset.

Floppy
Postat 2010-12-18 kl 01:14:42

Hej =) Min kompis jobbar som simlärare för småbarn i väsby och hon berättade att det var en unge som både bajsa o spydde I polen :G UUUUUUUUUUSCH!!!!

anna
Postat 2010-12-18 kl 04:37:24

kan inte du förklara vad nudist är? :o har aldrig riktigt fattat det haha :E

Amanda
Postat 2010-12-18 kl 08:13:31

Det finns badblöjor som man måste använda när man badar med små bebisar. Har man dessutom badbyxor ovanpå det så är det ganska minimum risk att det ska komma något i vattnet.

m
Postat 2010-12-18 kl 08:29:26

"Ingen anning, någon gång skulle det ju ändå ske i snar framtid eftersom vi aldrig skyddade oss.. Vet inte varför vi inte gjorde det ." - VA?! Det tyder ju bara på OMOGENHET. Herregud.. :(

Tess
Postat 2010-12-18 kl 12:34:55
Blogg: http://highlandertess.blogg.se/

Det finns simblöjor så "olyckor" behöver inte hända vid babysim. Och sedan reagerar jag lite på ditt svar angående dagis. Vid 1 år ska hon börja "som alla andra". Det stämmer verkligen inte! Vi ska försöka undvika dagis så länge som möjligt för vår lille plutt. Öppna förskolan ska vi besöka, men ska försöka få ihop schemat så att han inte behöver lämnas bort. Jag gick inte på dagis som liten utan började förskolan först vid 6 års ålder och jag är otroligt tacksam för det! Inget illa menat till föräldrar som måste ha barnen på dagis för att de jobbar o.s.v. Ville bara påpeka att det inte alls är "alla" som går på dagis.

frida
Postat 2010-12-18 kl 12:57:04
Blogg: http://fridarebecka.blogg.se/

Hur många gånger per natt måste du kliva upp med Kelly?

Maria S
Postat 2010-12-18 kl 14:50:56
Blogg: http://mariasjoden.wordpress.com

Litet tips: finns både simbadbrallor för bebisar med resår runt benen & badblöjor :)

kim
Postat 2010-12-18 kl 17:58:31

till Tess: vad är det för fel på dagis? på Dagis får barn lära sig umgås med andra barn samt lära sig "rätt och fel" och en massa annat bra..gick inte själv på dagis men jag har jobbat på dagis och jag vill gärna att mitt barn ska börja där vid 1 år då det bara är bra för dom.

:)
Postat 2010-12-19 kl 12:53:27

Abortlagarna i Sverige är följande:



Fri abort fram till vecka 12, bara att boka tid med läkare.



Mellan vecka 12 och 18 får du också göra abort, men du måste boka tid med kurator innan och samtala om barnet. Vid detta laget har kropppen blivit mer påverkad och barnet är mer ett barn, därför måste du prata med en kurator innan.



Efter vecka 18 behöver du ett särskilt tillstånd från socialstyrelsen, vilket normalt inte ges om barnet är livsdugligt.



:)

Anna :)
Postat 2010-12-19 kl 20:06:29
Blogg: http://hotmail.com

Hej!

Först av allt vill jag bara säga att din 'styrka' är helt otrolig! Och att Kelly är bland dom sötaste bäsbisarna jag sett.

Jag har bara en fråga, de e inte säkert att du vet eller tänker på sånt nu men:

Tror du att Kelly kommer att få nåt syskon imon några år?

Kramar Anna :) <3

Hanna
Postat 2010-12-19 kl 20:23:01
Blogg: http://hejhannass.blogg.se/

Hej Mikaela :D

Jag undrar bara om du gick i skolan när du var gravid ? Isåfall om du gjorde det, hur kändes det, var det inte lite jobbigt ?



Och så ville jag bara säga att jag tycker du är jättestark och verkligen skitduktig på det du gör <3 Det kommer att gå bra för er i framtiden, vi tror på er :)



Svara gärna på min fråga om du vill <3

Elionore
Postat 2010-12-20 kl 14:17:24
Blogg: http://tynellelionore.blogg.se/

vad är "avslag"? :)

Silje
Postat 2011-01-04 kl 20:06:17

Jeg nekter å tro at det er ok i sverige å ta abort til uke 22?? I norge er det frittvalg fram til uke 12, uke 22 må være hjemmeabort med strikkepinner eller noe.. men både i norge og sverige tror jeg man kan søke ved veldig spesielle anledninger altså hvis det er tilfelle der de vet at ungen ikke vil overleve uansett om det vokser til full str. Så at du fikk valget til uke 22 tviler jeg egentlig litt på..



Kommentera inlägget här:

» Namn

» Mail

» Blogg/hemsida

» Kommentar