Vad som ploppat ner i brevlådan 8/12 :

Postat 2010-12-08 kl 19:54:04

Detta har ploppat ner i min brevlåda idag, gud så mycket! Det verkar som posten inte funkar på några andra dagar för ofta allt kommer på samma gång? Iallafall tack så himla mycket!<3
Här är det jag fått idag:

Tack så mycket www.junigirl.blogg.se för dom här söta bebiskläderna! <3

Tack till www.ladydahmer.blogg.se för den här bebisboken! Den ska jag läsa ikväll! :D

Tack till www.anastasiaas.weebly.com för den här gulli-gulliga bebisklänningen! Och tack för det bifogade brevet
<3 Kommer svara på det :)

Tack till www.oliin.blogg.se för dom här små söta bebisbodysarna <3

Tack så mycket allihopa! Ni är helt underbara mot mig och Kelly <3 Älskar mina läsare!
Tack för allt stöd<3

SANNA
Postat 2010-12-08 kl 20:00:38

Hej. Du, Mikaela.

Jag måste bara säga att jag blir så ledsen när jag ser dina inlägg om att du mår dåligt och tycker du är ful osv. Jag känner inte dig, men jag känner mig ändå så otroligt stolt över dig när jag läser din blogg om hur duktig och ansvarsfull du är. Jag hade aldrig trott att du varit 15 år om du inte sagt det. Du ser äldre ut och beter dig äldre. Och vad andra än säger, så är du en underbar mamma! Och den de som skriver skit om dig, det är bara osäkra människor som inte har något liv. Jag har själv haft sådana efter mig på internet. Men när de märkte att jag inte tog åt mig, så slutade dom tillslut att trakassera mig över datorn. Det låter kanske konstigt, men försök att ta det som en komplimang att någon tydligen känner sig så hotad av dig att de orkar ta tid ur sina liv för att försöka få dig må sämre. Orkar dom lägga ner tid på att försöka trycka ner dig, så betyder det att du skrämmer dem med sin självsäkerhet, din ansvarsfullhet och din söta utstråling, ditt söta ansikte och din söta dotter! :) Var stark och ta bara åt dig av de som är ärliga, de som skriver snälla saker! Jag tror på dig. Och jag har själv gått till en psykolog, jag tror jag skulle förstå vad du går igenom, sådant som du tror andra skulle hata dig för! Du är inte ensam, gumman. Och du är en otroligt vacker, godhjärtad och fantastisk mamma. KOM IHPG DET! <3



Så har jag en liten fråga, när blev du och Kevin tillsammans igen? :) Så kul att hela familjen är tillsammans igen :) All lycka till er! <3



// Sanna.

Lina
Postat 2010-12-08 kl 20:03:40

Vilka söta kläder, du har världens sötaste dotter ! <3

Isabel
Postat 2010-12-08 kl 20:04:58
Blogg: http://www.mylifeasme-pony.blogspot.com

Jag har oxå en liten pressent till dig och Kelly som jag vill att du ska ha! :)Skulle vara jätte roligt!

Jag har skickat ett mejl till dig på din "bloggmejl" som du gärna får svara på! :D

Om du vill kontakta mig får du gärna göra det på min blogg oxå! :)

Jag! <3
Postat 2010-12-08 kl 20:08:52

Sweeet! <3, jag skulle bara vilja säga att jag börja läsa din blogg för några veckor sen och nu är jag helt fast! <3 Jag vill bara säga man kan INTE motstå hur gryym din blogg är!!!!!!

Kram <3

:D
Postat 2010-12-08 kl 20:11:45

Hej! hoppas verkligen du svarar på detta skulle betyda a lot!

Jag undrar vad du använder för nått när du vaxar/rakar dina ben? Vilket använder du? är det bra? gör det ont? och hur lång tid tar det tills det växer? snälla svara, försöka hitta det perfekta och använt veet nu men tycker inte om den, annars måste man raka och det är så jobbigt för de växer ut alldeles för fort. :((((((((

PLEASE SVaara :D :D

mira
Postat 2010-12-08 kl 20:16:53
Blogg: http://typmira.blogg.se/

gjorde det ont att föda? vad tänkte du på när du hade så ont?

Anonym
Postat 2010-12-08 kl 20:50:43
Blogg: http://tvillingryttarna.blogg.se/

Kul med nya bebiskläder! Jätte gulliga!

Emma 15 och gravid
Postat 2010-12-08 kl 20:52:36
Blogg: http://mommyemma.blogg.se/

Fina grejer. Synd bara att bebisar växer så snabbt...

Bella
Postat 2010-12-08 kl 20:52:47
Blogg: http://eghp.blogg.se/

Hej Mikaela! Jag har ett problem.. Jag vill gärna skicka en present till lilla Kelly! Men vart ska man skicka det? :-)

tacksam för svar <3

<3
Postat 2010-12-08 kl 21:04:54

är det du eller dina mamma som köper sakerna till kelly?

med tanke på att du fortfarande går i skolan ochså?

Julia
Postat 2010-12-08 kl 21:20:02
Blogg: http://jumpie.blogg.se/

Jag tänkte bara fråga en sak och jag hoppas att jag får svar på den!



Vad tycker du om Justin Bieber?

Själv tycker jag han är helt underbar. ;D Snälla svara, skulle betyda mycket! Kramar till er tre. ;D <3

L
Postat 2010-12-08 kl 21:27:28

Åh vad söta kläder :))



Och såååå typiskt ladydahmer att skicka den boken, hahah!

Matilda
Postat 2010-12-08 kl 21:30:28
Blogg: http://maybethistime.blogg.se/

Gud vilka underbara små kläder! :)

Isabella ♥
Postat 2010-12-08 kl 21:31:00
Blogg: http://isabellahz.blogg.se/

Så snällt av dem :D!

isa
Postat 2010-12-08 kl 21:36:09

jättefint! kan du önska dig två LJUSA bäddset i julklapp? snälla..:D

Erika - VIKTKAMPEN, -15,4 KG
Postat 2010-12-08 kl 22:18:38
Blogg: http://junigirl.blogg.se/

Vad kul att du blev glad för dom! :) Jag lovar att det kommer dimpa ner mer saker ;) <3 Kram tjejen!

Rebecka
Postat 2010-12-08 kl 22:20:25
Blogg: http://Beckyland

Gå in på min blogg där jag har startat en ny kategori :) Den heter Song Countdown. Gå in och se vad allt detta handlar om ;)

caroline
Postat 2010-12-08 kl 22:33:38
Blogg: http://blockdelete.blogg.se/

Gud vad söta saker du fått :) De sista bodysarna där var ju urgulliga! Och jättesöt blogg du har!

Tess
Postat 2010-12-08 kl 23:25:31
Blogg: http://highlandertess.blogg.se/

Den där boken är jättebra! Den borde alla ta en titt i tycker jag :-) Handlar om barns rätt att få vara sig själva.

Nellan
Postat 2010-12-09 kl 07:27:07
Blogg: http://menelly.blogg.se/

så fina små kläder :)

My Isoniemi
Postat 2010-12-09 kl 07:42:39
Blogg: http://mysfoton.blogg.se/

Ibland kan det vara skönt att ha "sponsorer" :)

LADY DAHMER | confessions of a neurotic attentionwhore
Postat 2010-12-09 kl 08:24:15
Blogg: http://ladydahmer.blogg.se/

hehe. nja... det hör ju inte till vanligheterna att jag skickar boken till folk jag inte känner (fast alla mina vänner som fått barn har fått en) men som ung mamma står man inför massa svårgheter.



Statistiken talar inte för dem. Barn ska inte ha barn helt enkelt av den enkla anledningen att de är just barn. Det är mikaela också. Man är helt enkelt mitt i puberteten, mitt i utvecklingen. Konsekvenstänkandet är inte utvecklat på långa vägar och man är impulsiv.



Men det kan gå bra ändå. Men då är det av största vikt att mamman i fråga har ett stort stöd, både hemifrån och från övrig omgivning. Det hjälper inte att skuldbelägga eller moralisera när föräldraskapet är ett faktum. Istället bör man göra så gott man kan för att underlätta och hjälpa till. Om inte för mammans skull så för bebisens.



:-)

LADY DAHMER | confessions of a neurotic attentionwhore
Postat 2010-12-09 kl 08:26:15
Blogg: http://ladydahmer.blogg.se/

och JA! Boken är helt jävla underbar! Och lättläst framförallt. SOm förälder (och i mikaelas fall som även har skola att tänka på!) så har man inte tid för tung litteratur (fast om Mikaela är intresserad så kan jag tipsa om fler böcker i samma ämne)



Jag uppmanar ALLA föräldrar att omedelbums beställa boken. Jag smickrar gärna mig själv med att jag är lite av en genusmammaexpert, men till och med jag (som faktiskt är ganska påläst) har fått tvåhundrafyrtioelva aha-upplevelser sen jag började läsa.



Boken ger konkreta tips på hur man kan bredda rollerna och hur man kan motverka stereotypa mallar. Ett fantastiskt bra verktyg att ta till.



Exempel:



- Uppmuntra flickor att leka i grupp. Berätta att man kan ha flera bästisar.

- Undvik "akta!" och "försiktig". Säg istället vad barnet ska göra.

- Låt barnet stanna hemma vid klädköp.

- Testa att använda ordet barn istället för hon och han, flicka och pojke; "Hej, vad heter ditt barn?"

- Byt ut ord med negativ klang. Istället för "petig med maten" säg "noggrann med vad h*n äter".

- Läs in vänskaplig kärlek istället för romantisk.

- Istället för att tävla med varandra kan man tävla med sig själv.

- Barn börjar ofta leka på nya sätt med saker om de placeras om. Lägg dockor i legolådan, actionfigurer i dockskåpet osv.

- Ge leksakerna ny innebörd. Leksaksspisen är utmärkt att blanda cement med.

- Ta bort kartongen innan du ger barnet leksaken, så blir spisen bara en spis och inte en förklädd tjejleksak.



Boken belyser de genusfällor och krux som finns i vardagen. Allt från hur vi reagerar när pojkar kramas med varandra "Brottas ni?!" till hur man arrangerar leksakerna i barnens rum (och hur vi på så sätt lär barnen HUR man ska leka med vissa leksaker, istället för att erbjuda kreativitet)



Boken tar upp olika förväntningar vi har på flickor och pojkar och hur vi ofta har förutfattade meningar som i sin tur påverkar och formar våra barn; "flickor kan inte leka tre", "kärlek börjar med bråk". Osv.

emma
Postat 2010-12-09 kl 09:47:06
Blogg: http://bbaraemmas.blogspot.com

söta :) <3

E M E L I E R E S E R ! ! !
Postat 2010-12-09 kl 10:18:07
Blogg: http://emeliereser.blogg.se/

vad gulligt av dem! :)

Nanna
Postat 2010-12-09 kl 13:45:13

Mikaela, jag blev så otroligt glad när jag såg den fantastiska bok som Lady Dahmer skickat till dig! Ta dig tid att läsa den och du kommer förbättra din dotters förutsättningar till att bli en stark och trygg individ.



Jag fick själv mitt första barn som sjuttonåring och mitt andra som nittonåring och både jag och barnen har redan vunnit så mycket genom genuspedagogiken.

Lycka till med allt!

Alma
Postat 2010-12-09 kl 19:25:26

Hej, Jag tycker du är såå söt och Kelly är också så fantastisk. Har du hannah Montana lakan? det har jag med. <3(om det är det?)

Satsande Ryttare, Modell och mkt mer
Postat 2010-12-10 kl 14:48:02
Blogg: http://laholmshetaste.blogg.se/

vad fina kläder :D



Kommentera inlägget här:

» Namn

» Mail

» Blogg/hemsida

» Kommentar