Sluta att röka tack!

Postat 2010-12-22 kl 20:56:18

Gud vad ledsen jag blir när det står folk och röker! Blir också så irreterad att dom inte tänker på omgivningen.. Självklart .. man kan inte rå för om man är beroende men liksom.. man kan ju gå lite åt sidan iallafall. Ska jag inte kunna gå ut för att jag inte vill känna röklukten? Specielt irreterande är det när man är förkyld och det luktar så starkt.. Och sen för Kelly också! Kan orsaka spädbarnsdöd! Min värsta farhåga.

Sträva efter att försöka sluta röka! för ens egen skull och för alla andras! Släng bort era äckliga giftpinnar..

Anonym
Postat 2010-12-22 kl 20:59:06

Precis!

Bra sagt.

Julia
Postat 2010-12-22 kl 21:00:01

Håller absolut med! Jag är allergisk mot röklukt och får en hostattack varje gång jag går förbi nån som röker!!

Emma
Postat 2010-12-22 kl 21:13:19

om man nu måste röka kan man ju faktiskt visa lite respekt gå åt sidan. sjukt irriterande när man står i busskurer eller PRECIS utan för ingångar. ni rökare kan gå någon annan stans och sluta förpesta våran tillvaro med den äckliga röken. respekt till dom som faktiskt går undan :-)



Debbie Doo
Postat 2010-12-22 kl 21:16:11
Blogg: http://debbiedoo.blogg.se/

Håller med!! Och jag som har föräldrar som röker oxå D:

Zandra - Mamma till Thindra!
Postat 2010-12-22 kl 21:22:56
Blogg: http://mammaijuni.blogg.se/

Det kan man visst rå för. Hade man aldrig börjat hade man aldrig blivit beroende! :)

julia Wilberts
Postat 2010-12-22 kl 21:23:24
Blogg: http://juliawilberts.blogg.se/

Helt rätt! Det är helt sjukt med folk som alltid måste tända sina äckliga cigaretter mitt i en kö eller folksamling, eller typ precis vid en ingång till en affär eller nåt. Usch, jag hatar det!

madde
Postat 2010-12-22 kl 21:24:54
Blogg: http://typmadde.devote.se

hlr med dej! :o



dom borde gå åt sidan.

F.Y
Postat 2010-12-22 kl 21:38:25

Bra sagt! Jag tycker att du är otroligt stark som klarar allt det här med barn och så och Kelly är jättegullig. Ha det så bra!<3

bea
Postat 2010-12-22 kl 21:46:35
Blogg: http://desperateller.blogg.se/

Det är rätt det du säger att man borde gå åt sidan men alla är inte så, jag röker och jag går alltid åt sidan när jag röker, men folk som går förbi är deras egna val, jag går inte åt sidan för deras skull.

Anna - Mitt liv som student
Postat 2010-12-22 kl 21:53:38
Blogg: http://annalds.blogg.se/

Håller med dig, det är något utav det värsta jag vet! Visst att vara beroende som du säger, men det är ändå så sjukt respektlöst att bara tänka på sina egna behov när det finns folk i omgivningen som inte ens vill andas när det luktar rök.

Anonym
Postat 2010-12-22 kl 21:55:26

Mena!!

Jag börjar måilla av röklukt :S

Skit äckligt!

LIN
Postat 2010-12-22 kl 22:00:58
Blogg: http://shutuplisten.blogg.se/

jag slutar att röka på julaftoN!

och varje gång jag ser ett barn/barnvagn som går förbi mig när jag röker byter jag hand på ciggen så den kommer längre ifrån bebisen och blåser åt andra hållet. :)

linda
Postat 2010-12-22 kl 22:10:55
Blogg: http://mamma-w1.bloggplatsen.se/

det värsta jag vet är när Mamman går och drar barnvagnen samtidigt som dom röker

Evelin
Postat 2010-12-22 kl 22:11:35
Blogg: http://pevvis.blogg.se/

Det där sa jag också idag "När massa folk står i en hög och står och väntar på en buss eller något typ. Varför ska då andra helt plötsligt komma och ställa sig där och röka? Dom kan ju ställa sig längre bort och inte precis vid andra"

Och det är precis som du säger tänk i alla fall på små barn. Och tänk om någon har asma. Det är värkligen inte bra. När jag gick i skolan (jag bodde på gruppboende. Så då kunde personalen vi hade på boendet säga till dom)så sa personalen ALLTID "Måste ni röka ställ er längre bort. För dom andra kanske inte vill ha rök på sig"

LOVA
Postat 2010-12-22 kl 22:18:42
Blogg: http://lovamariaelisabeth.blogg.se/

Ciggaretter är som en canser pinne. en pinne som framkallar canser. hemskt!

Emmy
Postat 2010-12-22 kl 22:21:43
Blogg: http://emmysnailart.blogg.se/

Jag såg 2 mamma som stod och pratade och båda var precis jämte sin barn vagn, och gissa vad? BÅDE RÖKTE PRECIS JÄMTE SIN SMÅ BARN! Ville fan ringa soc dirr -.- vissa borde inte få ha barn.

Tess
Postat 2010-12-22 kl 22:36:03
Blogg: http://highlandertess.blogg.se/

Håller verkligen med! En del står och puffar precis bredvid en även om man har barnvagn. De visar ingen hänsyn alls. Allra värst är de som röker och är gravida. Jag blir så ledsen när jag ser det.

Jessie - Mamma till Jacob 3 år
Postat 2010-12-22 kl 22:42:09
Blogg: http://passionfrukt.blogg.se/

håller med!

Lisa
Postat 2010-12-22 kl 23:08:20

jo men sen behöver man ju inte ställa sig bredvid någon som röker heller, det finns liksom utrymme för alla och tål man det inte så kan man bara flytta på sig! inget illa menat men mina föräldrar röker så det gör liksom liiite ont när du skriver så..



tack för en bra bligg i alla fall!

sofia
Postat 2010-12-22 kl 23:48:49

Håller med! Rökare tänker bara på sig själva. Så jäkla själviskt att stå och röka mitt i en folksamling, och så äckligt. man vill bara gå fram och kräkas på dom!! Usch! fan den som kom på cigaretten och så korkade alla personer är som röker!!! blööö

kim
Postat 2010-12-23 kl 01:10:35

men om det nu är sånt gnäll på att rökare är själviska osv varför kan ni inte SJÄLV flytta på er om det stör? varför ska rökare flytta på sig? jag sltade röka för 1½ år sedan och då jag rökte då rökte jag en bit ifrån men kom de nån å ändå ställde sig brevid så får dom skylla sig själv då jag ändå redan hade flyttat på ig varfr ska jag flytta på mig igen?

Anonym
Postat 2010-12-23 kl 01:32:05

Det är ju lite svårt att gå undan där det inte finns någon annan alls.

Sofie
Postat 2010-12-23 kl 01:33:14
Blogg: http://hellsofiequist.blogg.se/

Jag håller med dig, tyvärr finns det många som röker som struntar i det och röker på busshållplatser/tågstationer, utanför ingångar eller i närheten av andra. och tyvärr finns det föräldrar som röker i närheten av sina barn och personer som jobbar som personlig assistent som röker bredvid den de jobbar med. Livet skulle va bättre utan cigg!

Erica
Postat 2010-12-23 kl 01:45:59

LOL. Är själv inte rökare och avskyr röklukten men herregud, hur dumma är ni som kommenterar här egentligen? "Rökare tänker bara på sig själva." Använder ni parfym? Sluta upp med det då, ni tänker bara på er själva, alla gillar inte äcklig parfymdoft, många är känsliga osv osv. Tänk lite för i helvete.

Linda
Postat 2010-12-23 kl 01:57:44

Jag röker, men jag hatar folk som predikar :) Särskilt folk som är som du, tio år yngre än mig själv och som tycker det är helt okej att skaffa barn när man själv är barn och inte kan ta hand om sig själv. Visst, nu kommer du säkert säga att du kan det - men nej. För du har ingen fast inkomst, inget jobb osv. Så vad är värst? Jag som röker och skadar mig själv eller du som lever på mina och andras skattepengar för att du skaffade barn vid ung ålder? Nej du, kasta inte sten i glashus.



Och för att tillägga, jag går alltid undan när jag ser en barnvagn eller ngt, så jag låter det inte gå ut över andra. And btw, folk som använder stark parfym då för allergikerna? Är inte dom själviska? Eller folk som har med djur på bussen fast det finns folk som är superallergiska? Precis. Du verkar ju inte tänka längre än näsan räcker ;)

Anonym
Postat 2010-12-23 kl 02:00:06

Well, jag fattar ju och tycker själv att det är äckligt och att du vill uttycka din åsikt - men det där hjälper inte och låt dom som står där och sabbar sitt liv få göra det. Inget du ska ägna energi åt, låt folk sköta sitt liv liksom. :)

angelina
Postat 2010-12-23 kl 04:48:56
Blogg: http://angiek.blogg.se/

Men alltså, om en rökare sätter sig på en lugn plats så får väl ni skylla er själva om ni går förbi? Ska vi mobba ut alla rökare för att dom röker? Ska vi mobba ut alla tjockisar för att dom har fetma? Ska vi mobba ut alla som dricker kaffe? Snälla var inte så trångsynta. Sluta ät godis, ni dör av det fettos!

Livmoderskeppet
Postat 2010-12-23 kl 08:21:02
Blogg: http://livmoderskeppet.blogspot.com

Var står de om du inte själv känner att du kan gå undan?



Röker de inte i porten t ex så kan ju andra också gå undan. De som röker är också folk och det är inte olagligt att röka, så man kan flytta på sig själv också.

Hilda
Postat 2010-12-23 kl 09:20:43
Blogg: http://jagehilda.blogg.se/

Håller lätt med dej! Det är så sjuuukt äckligt när man typ går på stan sen så känner man en röklukt och BLÄÄ..det är så äckligt, det borde vara lag på vars man får röka ;)

jonna
Postat 2010-12-23 kl 09:27:19

okej , du får ju tycka vad du vill, själv röker jag inte, men herregud låt dom som vill röka få röka, det kan ju inte du komma där å bestämma eller klaga på , eller?

folk som luktar illa eller tar för mycket parfym, ska 'rökarna' eller andra gå runt och klaga på dom?

nej, alla får göra vad dom vill.

Marie
Postat 2010-12-23 kl 10:25:21

Jag röker då och då. Och jag tänker verkligen på att andra förstörs utav min dumhet också. Så därför (speciellt när det kommer barn & bäbisar) så brukar jag vända mig bort så att de inte ska få lika mycket rök i/på sig. Ibland släcker jag helt ciggen och då brukan man få ett tack-leende från föräldern/föräldrarna. Kanske alla borde tänka på det? Eller ännu hellre, sluta röka.

Erika
Postat 2010-12-23 kl 11:17:58

Du kan fråga de på BVC om de har en larmmadrass som Kelly kan sova på. Tänkte på det här med plötslig spädbarnsdöd. När jag var 2 månader så drabbades jag av det men min pappa räddade mitt liv. Sen fick vi en madrass som larmade om den inte kände att jag andades.jag och min sambo ska börja försöka bli gravida nu under 2011 och jag kommer be om en sådan madrass sen. Allt kommer säker gå jättebra men skadar inte att fråga så kan man andas ut lite.kelly är en helt underbar söt bebis! Tycker du är en jätteduktig mamma!

Black Dot
Postat 2010-12-23 kl 11:34:15
Blogg: http://blackdot.blogg.se/

Rökare tänker oftast på sig själva och sina egna behov.

I skolan ställer de sig precis vid ingångarna och blossar på som om det inte finns någon morgondag. och när man säger till dem så blir de griniga.

Dessutom så luktar de för jävligt när de kommer in efter ha rökt. De skulle verkligen tjäna på att sluta...

Curry
Postat 2010-12-23 kl 13:51:33
Blogg: http://mspcurry.blogg.se/

Jag har en familj som bor ca. 5 hu bort från mig ( bor i radhus ) och dom ha en liten bebis .. och varje gång jag ser dom ute så har dom bebisen med sig och röker! Asså .. jag blir så arg när jag ser dom röka o å får bebisen passiv rökning :'(

E.
Postat 2010-12-23 kl 13:54:23

Jag håller med dig! Jag röker själv men om jag t.ex står vid bussen och det kommer folk/barn/äldre flyttar jag på mig minst 3-4 meter. Andra ska inte behöva lukta/passivrökning p.ga mig. Jag hoppas andra också tänker steget längre!

Sam
Postat 2010-12-23 kl 14:16:32

Försöker få min tjej att sluta och jag börjar lyckas om jag får säga det själv:)



hoppas nyår gör sitt jobb nu bara;)

Katrin
Postat 2010-12-23 kl 14:29:37
Blogg: http://katrinnoren.blogg.se/

Du har helt ratt. Jag e i filippinerna nu och typ alla (nastan) i min slakt roker, det e sa ackligt! Vi hade som en liten fest igar och fy vad det stank, det jag t'nkte pa va att dom inte tanker pa sina sma barn, de e avgaser, cigaretter och skapigt pa gatan osv. Fattar inte grejen med cigaretter o vara fattig, cigaretter i huvudtaget :s

E M E L I E R E S E R!!
Postat 2010-12-23 kl 14:41:31
Blogg: http://emeliereser.blogg.se/

bra där! feströker själv men skulle aldrig stå nära ett spädbarn eller folk som ogillar det överhuvudtaget... försöker dessutom sluta, vette fan varför man håller på med nåt så onödigt...!

Sara
Postat 2010-12-23 kl 15:26:18

Jag håller helt med! Det värsta som finns är folk som röker i tunnlar och i trappuppgångar, det finns ingenstans att ta vägen då, skatten på cigaretter borde höjas så ingen har råd att köpa det längre!



God jul! :)

Evelina
Postat 2010-12-23 kl 15:29:47
Blogg: http://partylifeofewwe.blogg.se/

Jag håller med dig precis, och jag kan säga jag är rökare, o det är mycket svårare o sluta än vad folk som inte röker tror, men jag kan säga en sak om jag ser barn i närheten av mig går jag alltid undan för dem vill jag inte förpesta med min rök!

Nathalie
Postat 2010-12-23 kl 15:31:17

MEEN GUUD!jag är rökare och vet du vad jag blir irriterad på? när man tex står och väntar på bussen och tänder en cigg, och sen kommer någon och ställer sig brevid en, och sedan efter ett tag BER DOM MIG ATT FLYTTA ÅT SIDAN!!!för dom tycker inte om lukten, men herregud STÄLL DEJ INTE BREVID MEJ DÅ FÖÖR FAN!!! SÅ UNGEFÄR TÄNKER MAN DÅ

Alice
Postat 2010-12-23 kl 16:31:49
Blogg: http://alicesigges.blogg.se/

Helt rätt! Hatar folk som röker. Så fort jag ser någon som gör det vill jag bara skrika ''Ha det så kul när du tappar alla dina tänder och får äta barnmat resten av ditt liv!'' Ush!! Varför vill man det egentligen? Det finns ingen fördel med det. Jag ser inte det roliga... Ush var äckligt det är när man går förbi någon som gör det och den bara blåser ut den stinkande röken mitt i ansiktet på en!!

sabina
Postat 2010-12-23 kl 18:30:09
Blogg: http://systercynism.blogg.se/

och jag gillar inte när bilar är nära att köra över mig när jag tvingas gå ned på vägen för att väja för en stor barnvagn, gillar inte när människor med stora väskor eller barnvagnar envisas med att åka kollektivt, trots att det uppenbarligen inte finns plats för så mycket prylar på just den bussen/vagnen/tåget. gillar inte heller lukten av bajs, svett, eller björkpollen.



tycker inte om oväsen över ett visst antal decibel, och jag gillar INTE när någon ser ned på mig för att jag röker. det är ett val, som alla andra. jag tycker det är korkat att ta med barn i folksamlingar, men inte tycker jag barn ska förbjudas. jag gillar inte avgaser, men inte tycker jag bilar ska avskaffas. önskar dock det vore sextital ibland, då rökning som hobby faktiskt var accepterat. (vet du ens någonting om tobak, dess fördelar, och kulturen runt det?)



med det sagt, förstår jag fullt att vissa inte gillar rökning på offentilga platser, men man måste förstå att bara för att det anses vara en dålig ovana, betyder det inte att personerna som röker är sämre eller svaga på något vis.

samantha
Postat 2010-12-23 kl 18:52:01
Blogg: http://ettlivutandiig.blogg.se/

eehm ursäkta? rökare kommer nog sluta är en lika stor chans ,som ni gravida o mammor slutar vara ivägen, PS de äckligaste är när ni sätter er på kafeer o resturanger och ammar, men tack gode gud så blir man utkastad ifall man gör de i skåne =) så tycker inte du har så mycket att komma med,

sabiina :)
Postat 2010-12-23 kl 19:06:07

jag tycker inte att rökning är bra o.s.v men det är väl bättre att man står ute och röker än inne t.ex? förr fick man ju röka var man ville, så klaga inte :P

Snookie - Perfection since 1992
Postat 2010-12-23 kl 19:19:35
Blogg: http://snookie.blogg.se/

bra inlägg! Jag började röka när jag vart 12 och tyckte att det vart ascoolt, är 18 nu, så att sluta är svårt, men jag gör mitt bästa. Jag har trappat ned från 1 pak/dag till ett/3 dagar.

Anyways, nog med att säga hur duktig jag är, haha, det jag ville komma till vart att jag tänker alltid på om det är någon som inte röker att jag går lite längre bort så personen i fråga slipper få röken på sig och så, och jag håller med dig, fler människor borde tänka på det!

Kram!

Emma 15 och gravid
Postat 2010-12-23 kl 19:31:23
Blogg: http://mommyemma.blogg.se/

Usch ja. Jag håller alltid andan när jag går förbi rökare. Är så äckligt!

Louise
Postat 2010-12-23 kl 19:43:19
Blogg: http://louiseaugustsson.blogg.se/

Jätte bra skrivet, hoppas folk tar till sig av vad du sgat nu och fimpar dom där cigaretterna! :)

elin
Postat 2010-12-23 kl 20:50:09
Blogg: http://strandan.blogg.se/

Jag röker, och när jag ska röka ute på gatan och i stan går jag åt sidan!

Elin
Postat 2010-12-23 kl 21:59:17

du sårar dom som röker !

min mamma röker ..

att några stycken gör fel behöver du inte skriva sådär här,,

vafan ?

har alla gjort dej något eller ..?



dom är beronde , inte doms fel !

men de sårar en skit mycket , om du skriver ut det här o alla börjar komentera i rökning !

alla säger det är fel osv !



jag blev skit sårad !

BLIR**

men snälla , gö inte om något som sårar en ;(

Cherry
Postat 2010-12-23 kl 22:29:17

Håller med. själv röker jag men är väldigt noga med att inte stå nära folk som inte röker. blir själv irriterad av att få andras rök på mig. och nära barn skulle jag aldrig röka.

Frida
Postat 2010-12-23 kl 23:32:40
Blogg: http://fridaoo.blogg.se/

Jag håller med dig fullstänidgt, jag tycker väll att man får göra som man vill igentligen men man ska inte låta det gå ut över andra så som många gör genom att till exempel gå mitt i torget bland alla människor man vet inte om folk är allergiska eller känsliga mot röken. Jag är helt ANTI RÖK!

Ida [Foto&vardag]
Postat 2010-12-24 kl 00:00:26
Blogg: http://idaekman.blogg.se/

Var helt enkelt tvungen att kommentera det här inlägget.



Jag tycker att folk som röker är helt jävla idiotiska, tyvärr. Men det är så. Inte nog med att man kan skada sig själv och folk i sin omgivning. Utan varje gång man köper en cigarrettask så ökas efterfrågan på mer och mer tobak. Hela tiden dör barn som jobbar med att göra tobak. Och jorden som användas för tillverkningen kunde lika gärna ha används för att odla mat. Och du Elin eller vad fan du nu heter, vadå sårar? Det är för i helvete dom själva som har valt sin väg, deras eget fel att dom är beroende. Ingen annans. Till alla som röker: Nästa gång ni tänder en cigarr, tänk på att barn som har tillverkat tobaken dör, hela tiden p ga eran idioti. Ni kan rädda er själva och andra genom att INTE röka.

Malin
Postat 2010-12-24 kl 00:49:19

Men helt ärligt! Alla dessa jävla kommentarer om rökning och blablabla. Om ni nu ser att personen röker varför då gå och ställa sig vid honom/henne? Då är man ju bara dum. "Rökare tänker bara på sig själva" men fan det är inte så enkelt att sluta röka. Men de vet ju inte du eftersom du inte röker. Min pojkvän röker även om jag har svår astma, men han röker inte när jag är i närheten. Och har han tänt en cigg innan jag kommit så klart jag inte går fram till honom förrän han är klar. Man får fan tänka lite också! Och inte bara skylla på allt är rökarens fel, har personen tänt ciggen INNAN du kommer dit så ställer du dig ju inte brevid. Det är som att jag skulle säga nu när jag går på kryckor att ni tar upp all plats med era barnvagnar och de var t.o.m en på bussen som sa åt mig att flytta på mig för att hon var gravid och behövde platsen. Jag har slitit av mitt korsband och går på kryckor, varför ska ni ha sån jävla förtur till allting !? Fan, detta var de idiotiska du har skrivit på länge. Ändå har jag tyckt att du är smart och mogen. Men tydligen inte!

Isabell Ohlsson :D
Postat 2010-12-24 kl 10:38:19
Blogg: http://izzahnivet.blogg.se/

jag röker !

men jag tänker väldigt mycket på vart jag står och röker !

jag går undan ! och jag tänker väldigt mycket på småbarnen när de står och röker framför dom,

jag ställer mig så långt ifrån som möjligt !

och jag försöker sluta..

men det är svårt !

men jag går ju iaf undan !

Frida
Postat 2010-12-24 kl 12:04:01

Ahh. Jag som aldrig stoppat en cancerpinne genom mina läppar och troligen aldrig kommer göra det heller tycker rökare är irriterande oavsett var de står. Smoke travels through the air y'know - det kvittar ifall du lite fint ändrar hand eller hasar iväg dig en halvmeter bort. Så påstå inget annat.

Ea
Postat 2010-12-24 kl 14:41:06
Blogg: http://emmasofiaa.devote.se/

Jag Röker och åker ofta buss men jag vet att de finns folk som hatar rök lukten så jag står alltid en bra bit ifrån folket men när jag är ute och ska till en kompis och röker på vägen och de kommer folk förbi kan jag inte rå för att dom får i sig rök.

Jag håller med dig Mikaela man ska respektera andra att dom inte tycker om röklugt för de är inte deras fel att man själv röker !

Så sluta upp att bli sur på Mikaela för de hon säger är helt rätt !

God JUl

Caroline
Postat 2010-12-24 kl 19:09:59

Hur korkade får du och alla ni som kommenterar bli egentligen? På offentliga platser får du gå och röka som man själv vill, vill ni inte andas in röken så håll er inne och vistas inte ut då. Ni har ingen rätt att komma och säga att jag som rökare är självisk och tänker bara på mina egna behov. Tro mig ni är lika själviska i andra situationer, ni som inte röker vet heller inte hur svårt det är att sluta. Och alla dem som går ut med sina hundar, tar med dem på bussen osv. Har ni inte tänkt på dem som faktiskt är allergiska, som inte tål dem förbaskade djuren. Eller alla parfymallergiker, ändå så sprutar ni tio liter stinkande parfym på sig. Och alla feta gravida mammor som tror att dem är bäst, nej detta inlägg irriterar mig. För är man 14år och blir "mamma" är man definitivt inte mogen. Du har ingen utbildning, inget jobb och ingen inkomst. Du är en snyltare och lever på oss som betalar skatt. Du borde gjort en abort istället för att behålla ungen och skaffa det i ett senare tillfälle, då du hade gått ut skolan och har ett jobb ist. SNYLTARE!

ebba.
Postat 2010-12-24 kl 20:19:06

palla hacka på folk som röker.

det är ett fritt land.

jag röker, och hur mycket kan det skada att få lite rök på sig ?

vafan, jag röker var jag vill, och det är ju så mycket bättre att skaffa en unge när man är 15 bast liksom.

fattar inte vad du har att klaga på, vi rökare klagar inte på dig, så sluta då klaga på oss.

sara
Postat 2010-12-24 kl 20:52:50

Precis. Det är farligt. Inte bara för personen som röker utan passiv rökning är inte heller bra! Röker någon vid en busshållsplats så ställer jag mig längre bort, eftersom jag måste hålla andan annars. Tycker det är jättejobbigt att folk inte visar respekt. Det är faktiskt, gift, och farligt, så håller verkligen med dig!

Louise
Postat 2010-12-24 kl 21:42:14
Blogg: http://breezan.blogg.se/

Ja, Hejj. Mikaela, för det första måste jag säga att jag läser din blogg flera gången om dagen och tycker att det verkligen är STRONGT av dig att göra det här allting !! Verkligen, skulle själv aldrig kunna göra det. Eller, som jag ser det nu i alla fall.



För det andra, jag själv röker. Men det beror på att jag är deprimerad och jag mår bättre av när jag röker. Alla dom här kommentarerna "rökare bara tänker på sig själva", "Rökare förstår ingenting", "Fan, dom är så dåliga dom som röker". Det har jag tagit åt mig. Jag sitter här med tårar i ögonen och skriver. Vet ni hur sjukt det tar att läsa såna här saker ? Vet ni hur mycket vi önskar att folk skulle kunna acceptera att man röker ? Alla mina vänner och jag själv har blivit riktigt förbannad när vi har läst sådana här kommentarer och folk står och ser på oss med mördande blickar. Ja, jag förstår att ni blir trötta på ti andas in röken MEN vi vill faktiskt kunna röka UTAN att folk säger någonting elakt till oss eller ser på oss som vi inte är värda någonting. Vet ni hur sjukt det tar ?? Vet ni hur mycket hatade vi är ? Vet ni att vi är sjukt trötta på detta ? Hur mycket bättre är ni ?? Som om ni aldrig gör misstag. Som om ni skulle vara mycket bättre ? Nu säger jag inte att vi är bättre eller "coolare" för att vi röker, men vi ALLA gör misstag !!! Bara för att vi röker betyder inte att ni är så mycket coolare för att ni kan stå emot grupptryck. Vet ni hur sjukt det tar ? Tänk er själva att hela världen hatar er för att ni gör någonting ? Hur tror ni det känns ??? Snälla, tänk på vad ni säger och skriver. Det finns folk som tar åt sig faktiskt !! Vi har också känslor. Tack.

Jenny
Postat 2010-12-24 kl 23:16:35

Okej, folk har väldigt många åsikter om de där med rökning, jag är inte mycket bättre än någon annan men jag röker, trivs galant med det för det håller mig på mattan i livet så tänker inte sluta hur självisk jag nu än är ;D



Men varför jag lägger ner energi på att kommentera detta inlägg är för att du (Micah?) skrev om att rökning kan orsaka spädbarnsdöd.. Och jag var väldigt osäker på den saken så jag kollade runt lite, och bara för att påpeka sådär så kan inte bebisar till RÖKFRIA mammor! drabbas av spädbarnsdöd pga rökning utan det finns studier som visar att spädbarnsdöd är "vanligare" hos rökande mammor än icke. Bara sådär.. Det var den saken..



En annan sak jag tänkte på var de där om att rökare är själviska och att det är många barn som dör pga av att folk röker och ökar åtgången på tobak.. Men tänk på de jobb och möjligheter till mat på bordet vi röker ger dessa barn och familjer genom vår rökning!? ;P - en tanke bara!



äääh, det får duga med åsikter ifrån mig sida.. Bra blogg överlag, lite mycket särskrivningar och missade bokstäver men det blir väl så när man har s barn och man inte rikigt har tid ;) - inget elakt menat nu utan konstruktiv kritik (:

Frida
Postat 2010-12-26 kl 20:53:22

Jenny - det är väldigt, väldigt vanligt med barnarbete på tobaksplanteringar.

Försäljningskåta företag pressar ner priserna och med dem arbetsmiljöerna och slavlönerna. De jobb ni uppmuntrar genom er rökning är under bristfälliga förhållanden.

Det är inte ditt personliga ansvar att underhålla makthavarna i andra kontinenter, men det är dock ditt ansvar att försöka göra jorden till en bättre värld. Och det kan du göra på ett annat sätt än att stödja och upprätthålla nykolonialismen.



Jag ser ingenting positivt med rökning. Alls. Era fina försök att förklara är tomma, verkligen.

Ingens behov borde gå före någon annans, visserligen, men å andra sidan - vad är rökning för ett behov? Vad är konsekvenserna? Vem betalar det egentliga priset på de alltför billiga cancerpinnarna? Vad väger tyngst, din rätt att suga i dig giftiga kemikalier eller andras rätt att kunna gå ut utan att få hostattacker av all rök?

Börja inte, så slipper ni den helvetiska resan till att sluta.

cassii
Postat 2011-01-02 kl 23:45:23
Blogg: http://duärdum.blogg.se/

HAHAHAHAHHAHAHA de är de bästa som finns ;) !!

Amanda
Postat 2011-01-19 kl 07:41:38

Först och främst, grym blogg! Stå på dig Mikaela, det kommer alltid att finnas hatare hur mycket vi än önskar att dom kunde växa upp.



Jag är själv rökare, har rökt i fyra år nu. Ni som kommenterar att vi är egoistiska och blablabla, jag kan slå vad om att det finns tusen andra situationer där ni som inte röker är egoistiska. Och som många andra sagt så är det en offentligplats att röka på.

Men jag kan hålla med dig Mikaela, om det är ett litet barn, framför allt om barnet är lika litet som Kelly så kan man ha respekten att faktiskt ta några steg ifrån. Men för övrigt ifall det är ungdomar eller äldre så tycker jag att ni själva får flytta på er. Ni vet inte hur svårt det är att sluta röka och bara för att ni som är äldre inte "tål" cigarett rök så betyder inte det att jag inte får röka på en offentlig plats.



Vet att detta inlägget är gammalt och kanske inte värt att kommentera men har suttit och läst igenom hela din blogg nu och kände att jag åtminstone ville lämna en kommentar.

Ta hand om dig Mikaela, och ett stort lycka till med Kelly Rose!

Anonym
Postat 2011-01-29 kl 18:23:14

Svar till "Elin":

Det e ju visst de som rökers fel att de gör det eftersom dem har valt det själva.



Jag håller med dig Micah. Cancerpinnar borde inte finnas. det är ju tortyr! så respektlöst!



Kommentera inlägget här:

» Namn

» Mail

» Blogg/hemsida

» Kommentar