Paus= ?

Postat 2010-12-28 kl 22:22:55

Mår fortfarande dåligt.. Även fast jag pratat med Nadya, min syster och massa bloggläsare..
jag mår inte bättre.
Först är det där med min kompis som jag skrev igår... och sen det där att Kevin ville ta en "paus", vad sjutton är en paus? Det är väl som att göra slut? Fast med ett finare ord typ.(han skrev ju det på sin blogg förrut)
Vet inte varför han ville ha en paus.. det var något med att jag är för "PÅ" honom och att jag inte är nöjd med mig själv. 
Antar att det är mitt fel då . Jag ville ju bara veta vad han gör och jag kan inte hjälpa att jag har dåligt självförtroende..
Jag hoppas han INTE gör slut.. Vi ska träffas imorgon, jag är skit nervös......Vad kommer han säga?
Jag har massor att säga :( Jag är SÅHÄR lost nu..
Jag är så himla kär i han!

Livmoderskeppet
Postat 2010-12-28 kl 22:31:33
Blogg: http://livmoderskeppet.blogspot.com

Va? Nästan som att man tror att du skojar! Han har BARN med dig och skrev senast för några dagar sedan att han inte är den som lämnar någon i sticket... Dessutom är han den som är äldre av er två och borde tänka sig för innan han handlar och lovar saker. Man ska inte lova det man inte kan hålla, därför jag blir irriterad när jag läser detta.



Michaela, var stark nu. Ta stöd av dina vänner och föräldrar. Kelly behöver en pappa men inte en som kommer och går hur han vill och lovar saker han inte håller! Såklart han ska träffa Kelly menar jag, men håll honom lite på avstånd från er så ni klarar er utan honom när han inte verkar vara redo att vara med er än.



Det kanske har gått för fort för honom. Menar inte att han är ett svin, men bli inte för beroende av någon du inte kan lita på gör det han lovar. Var stark i dig själv!



Kram

linnea<3
Postat 2010-12-28 kl 22:33:03

oj gumman, hoppas verkligen att det löser sig för dig! du förtjänar det bästa! ska hålla tummarna för dig!

kramar i massor, du ska vara i mina tankar!<3

Nötpajen
Postat 2010-12-28 kl 22:36:09
Blogg: http://notpajen.blogg.se/

Nämen usch vilken jobbig situation du är i just nu! :/

Hoppas att allt kommer att lösas snart, och att du kan sova denna natt... läste ju att du inte fick så mycket sömn natten till idag ;/

Jag lider verkligen med dig, även fast jag själv inte har varit i denna situation, så kan jag föreställa mig hur hemskt det är speciellt med en liten bebis också som behöver ens uppmärksamhet hela tiden när hon är vaken...! <3

iingetnaamn
Postat 2010-12-28 kl 22:37:02
Blogg: http://iingetnaamn.blogg.se/

vill bara säga att sådär känner jag oxå.

jag är tok kär i min pojkvän, eller vi gjorde slut igår. .

för att jag sumpa allting, och sa massa fel saker.

så han orkade inte ha kvar mig..

hoppas det löser sig mellan dig & kevin, ♥

Catta
Postat 2010-12-28 kl 22:37:15

Du verkar vara en jättesnäll, trevlig, mogen tjej. En jättebra mamma. Men jag tror faktisk kevin inte alls är mogen som rollen som pappa... paus nu? herregud ni har precis fått barn. Skriver sådär med en annan brud, vadå på skämt? vet att det är jobbigt... men herregud prata vett med honom.. han kan inte bara lämna dig nu... egoistiskt av honom att göra sådär just nu :S

Anonym
Postat 2010-12-28 kl 22:39:01
Blogg: http://amaandajennie.blogg.se/

åh mikaela, låt ingen trycka ner dig, hör du de? INGEN.

finns om du behöver prata

Angelinn
Postat 2010-12-28 kl 22:39:17
Blogg: http://angiiel.blogspot.com

Vilken dålig ursäkt..om du inte är nöjd med dig själv och mår dåligt så ska han ju stötta dig och vara där för dig. INTE lämna dig..eller ta en paus. Jag hoppas det löser sig mellan er, men om han nu gör slut så är det han som är förloraren, inte du! Det han som går miste om en riktigt bra tjej i så fall. Det är definitivt inte ditt fel, det är nog han som är osäker.

Försök att inte låta andra trycka ner dig, jag vet det är lättare sagt än gjort. Men du behöver inte dem människorna som gör dig illa, försök att gå vidare och fokusera på dem som betyder :)Kram

lisa johansson
Postat 2010-12-28 kl 22:39:31
Blogg: http://lisabrownie.blogg.se/

men hans blogg e ju borta ? :O

natalie
Postat 2010-12-28 kl 22:43:15
Blogg: http://nataliiehallqvist.blogg.se/

Jag tycker att du ska prata med Kevin imorgon när ni ses, förklara för honom hur du känner, och hur du mår.

Men Micaela, du måste vara stark nu, det kommer att lösa sig.

Du har en massa människor som älskar dig, din familj och vänner. Och alla dina bloggläsare här som stöttar dig till 100%, och jag är en av dom.

Jag önskar dig verkligen all lycka, och du måste verkligen vara stark.

Du ska veta att du är en så otrolig tjej som kan klara av allt detta, det är verkligen starkt!

Så lycka til nu, och hoppas att det går bra nu.

Kram Natalie<3

Sandra
Postat 2010-12-28 kl 22:45:28
Blogg: http://sandrawaessman.blogg.se/

Killar är fega, och det finns många som bara sticker för att dom känner för det, för att dom inte klarar av vardagen. Skit i honom (även om det är jättesvårt!) och om han vill ha dig kommer han tillbaka. Gör han inte det, är han inte rätt för dig.

Vill du verkligen ha en kille som inte klarar ansvar och vardag bara för att DU inte mår bra? Han är väl den som ska stötta dig och hjälpa dig! Du ska inte behöva sitta där och ta skit från honom! Nä, låt han va och se vad tiden säger. Fortsätter han komma och gå som han vill, DUMPA även om det är svårt!!

Matilda
Postat 2010-12-28 kl 22:51:12
Blogg: http://attlevamedfobi.blogg.se/

Ta den hjälp du behöver! Det är starkt att erkänna för sig själv att man inte mår bra och att man vill ha hjälp.

Marie
Postat 2010-12-28 kl 22:54:15

Han verkar ju inte vara riktigt klok. Stå på dig & var stark!

Anna - Mamma till Saga och i längtan efter pyret i magen med BF 1/7-2011!
Postat 2010-12-28 kl 22:55:30
Blogg: http://egopix.blogg.se/firsttimeuser/

Jag måste hålla med "Moderskeppet".

Jag blir förvirrad på honom, oach förstår honom inte. I ena sekunden älskar han dig över allt, och allt är så bra så och vips så vill han ha paus?

Hoppas verkligen att det går bra för er imorgon och att ni får tala ut!



Försök att vara stark, och tänk på din fina dotter då allt blir jobbigt! Krama henne lite extra då det känns för tufft.



Stora kramar till dig!

sofia
Postat 2010-12-28 kl 22:59:39
Blogg: http://sofialiljeqvist.blogg.se/

var stark!



två enkla ord, jag känner att jag inte vill skriva en lång uppsats, (nu blev den lite längre än vad jag tänkt) vill bara att du ska tänka dessa ord,

och, jaa jag är en bra lyssnare, finns gärna här för dig,

nellie k
Postat 2010-12-28 kl 22:59:53

finns om du behöver prata,

du har mig som vän på facebook, <3

Rachel
Postat 2010-12-28 kl 23:00:58
Blogg: http://ngns.blogg.se/

Jag blir så trött på Kevin. Jag känner inte er, men du verkar för bra för honom. Han velar ju bara hela tiden, vilket sårar dig. Om han gör slut nu skall du INTE acceptera att ni blir ihop igen sedan. Dessutom har han skrivit en massa fina saker om dig på sin blogg. Så jag förstår honom inte om han nu vill göra sluta... :S You go girl!



// Cybersyrran

Melooo
Postat 2010-12-28 kl 23:04:25

Heej!

Jag känner ju egentligen inte er, men att Kevin säger att han vill ha en paus behöver inte betyda att han vill göra slut, men det låter ändå en aning märkligt då ni har haft jätte mysigt på sista tiden.

Hoppas att det går bra! :D

Charlie
Postat 2010-12-28 kl 23:06:24

Livmoderskeppet - Seriöst? Håll honom på avstånd? Han har lika rätt till sitt barn som hon har, det är hans barn precis lika mycket. Det spelar ingen roll om han gör slut eller inte, fortfarande lika mycket rätt att träffa sitt eget barn... ibland undrar man ju hur vissa tänker.

Johanna
Postat 2010-12-28 kl 23:10:00
Blogg: http://johannabergvall.blogg.se/

Hur det än går i morgon så glöm inte att Kelly är viktigast! <3 Jag hejar på dig! Hoppas det går bra!

Kramar i massor!!

Veronika
Postat 2010-12-28 kl 23:24:20
Blogg: http://strumpgeten.blogg.se/

Har läst din blogg under en längre tid med både förundran och igenkänning ifrån när jag var femton. dock är jag barnlös. Men trots att du är numera är mamma så är du fortfarande en tonåring.

Tycker du verkar mogen för din ålder och det är ett stort steg att ta i livet att skaffa barn.



Tyvärr verkar inte din pojkvän vara lika mogen. Jag såg hans blogg där han skrev att han ville ta en paus för att det blev för mycket. Men då kan du påminna honom om att han har ett ansvar.

Och att säga att man vill ha en paus för att du är för "på" och att ditt självförtroende inte ligger på topp det är en otroligt feg och dålig ursäkt för att göra slut. Jag tror inte på det där "paus" fenomenet som dykt upp bland många människor.



Istället för att fly med svansen mellan benen så kan han försöka hjälpa dig. Att ställa upp, ta en del av ansvaret och det är inte dig det är fel på.

Det är svårt när man mår dåligt och det är mycket som tynger en.

Är bra att du har folk runt omkring dig, samt även bloggläsare som du kan prata med.

Men kanske fundera på att kontakta kanske en kurator på ungdomsmottagningen för att snacka av dig med någon och få en tid för dig själv där det kan handla om dig, bara dig!



All lycka till dig!

Daniella
Postat 2010-12-28 kl 23:25:53

Uj uj uj! Jag vet hur detta är! Man blir väldigt lätt "nojjig" när man har dåligt självförtroende, jag är likadan och man undrar mycket över hur den andre känner och "om han verkligen tycker om en" och det kan dom uppleva som att man är för "på" eller för dramatisk... men det är absolut inget fel på dig! Vad spelar det för roll om du har dåligt självförtroende och inte är nöjd med dig själv? Om han verkligen älskar dig så ska ju han se till att stötta dig i detta, för det är ju verkligen det man behöver då! Prata med honom om detta, han bör ha full förståelse för det! Och är det så att han fortfarande tvekar och vill ta en paus så är det ju klart något annat som ligger bakom... kanske som ovanstående säger är han inte redo eller så har han helt enkelt inte såna känslor för dig, och jag blir ändå lite orolig angående det där smset du skrev om tidigare. Lycka till gumman, hoppas det löser sig!!! Och om inte så var stark, umgås med dina vänner och familj och ta hand om din lilla skatt! Du klarar allt, även om det kan vara mycket svårt i vissa stunder <3

Nat
Postat 2010-12-28 kl 23:30:49
Blogg: http://natashawaldema.tumblr.com

Får så mycket känslor när jag läser allt du skriver såhär, börjar gråta för dig ): så jävla svårt att förklara... Man vill verkligen det bästa för dig! Du är awesome! Starkaste personen man någonsin har hittat på en blogg, tror fler tycker så också! Fortsätt kämpa.

Det är jätte svårt vara ensam när man känt sig så trygg och älskad så länge av någon speciell liksom (någon man verkligen älskar tillbaka och vill ha i livet länge och mycket)! och allt han sagt måste kännas som en stor fet lögn just nu.. ):



Livet kommer gå upp och ner, sorgligt nog... tid läker.

Kramar och pussar!!

jenny
Postat 2010-12-28 kl 23:34:17

nej ni får inte göra sluut:( ni som har en så UNDERBAR dotter snälla:( ååå <33 jag finns<33

Mamma till Melissa <3
Postat 2010-12-28 kl 23:36:29
Blogg: http://amandasiren.blogg.se/

Som någon annan skrev också , det kanske har gått för fort. Jag och min pojkvän hade det jätte bra under graviditeten och hade då varit tillsammans i 2 år! När jag var i sjunde månaden lämnade han mig.. Jag förstog ingenting eftersom att han var så glad över barnet och alla planer vi hade. Men när Melissa föddes i Mars har han kommit till och från. När det börjar bli seriöst och han får ta lite ansvar som en pappa ska göra då drar han =/ Jag har sett att Kevin iallafall bryr sig om eran dotter och verkar vara en jätte bra pappa men vissa pappor klarar inte av att vara låsta. Jag trodde att Melissas pappa var mogen då han är 20 år och jag fyllde arton idag faktiskt =) Men jag hoppas att allt ordnar sig för er =) Kram

Amanda & Melissa <3

Em
Postat 2010-12-28 kl 23:37:12

Du kommer att klara detta, vi som har följt din blogg vet hur stark du är och hur mycket du har gått igenon. Och hur som hellst med eller utan kevin kommer att fortsätta vara den bästa mamman för Kelly.



Jag förstår hur du känner dig just nu för jag har också gått igenom allt det där förut, det vart aldrig jag och mitt ex efter det men vet du vad ? Jag kom ut ur det lyckligare än någonsin .



Stå på dig stumpa och gör så vi så många gånger har sätt sig göra : res dig upp, borsta av dig och ta nya starka tag

Emelie
Postat 2010-12-28 kl 23:41:17

Hej Mikaela:-)Ta inte det här med paus för allvarlig. Kevin kanske bara sa det för han var trött på att bli så "attackerad" på sin blogg. Plus att paus kanske inte betyder att han vill göra slut. Han kanske bara behöver lite tid att få lite distans till allting nytt. Som att bli pappa kanske blev som en större chock än han trodde. Han älskar säkert dej fortfarande och allt kommer att lösa sej. Och om det nu inte skulle göra det så har du vänner och blogg läsare som kommer stötta dej:-) kram och hoppas allt kommer lösa sej <3

Jessy
Postat 2010-12-28 kl 23:43:09

åh, var inte ledsen. Jag är säker på att han inte kommer göra slut... han älskar dig! ni är så söta ihop, och en paus är bara en paus. som när man tittar på film, och sen pausar ett tag. Man sätter på filmen sen igen! ;)

Linnea
Postat 2010-12-28 kl 23:43:38
Blogg: http://lenniz.blogg.se/

Hej! Vill bara säga att jag tycker du gör ett superbra jobb med allting!



Sen det där med paus, så är det som att göra slut men på ett finare sett, som du själv säger. Jag förstår att du verkligen älskar honom det märks verkligen också när du skriver i din blogg :) Men vi alla förstår att vi tjejer kanske mera tänker på barn familj pojkvän och allt det, du extra mycket som har barn redan med.

Det jag vill komma fram till, verkligen, jag menar det för din skull, ställ honom mot väggen! Du behöver inte denna osäkerheten med honom, säg åt han att det inte finns någonting mitt emellan! Även fast du vet att du kommer kanske få ett svar som inte är önskvärt....

Du är en sån otroligt fin tjej och du förtjänar en kille som verkligen vill dig väl och inte tar och,,(kommer inte på vad det heter på svenska). Men som inte utnyttjar din dåliga självförtroende som du har just nu, (du har det inte för att du nyss får barn som vänder den vanliga världen upp och ner, alltså vänder den bättre upp. du har det för att du är 15ÅR alla har det så i den åldern, jag hade det mycket jobbigt, har det än ibland, så tro inte att du är en dålig mamma och det är därför du känner "ångest". det är helt naturligt. och jag finns här för dig om du behöver :)



Kram kram kram <3

hanna
Postat 2010-12-28 kl 23:44:07
Blogg: http://hannaaalmgren.blogg.se/

Mikaela, du är en jättestark person, du kommer klara detta jättebra. Och bara för att han säger att han vill ta en paus betyder inte det att göra slut!

Så länge som jag följt din blogg så jag vet att du klarar det mesta. Jag ser upp till dig!

Och ingen tycker att man är perfekt, alla har komplex men tänk positivt, och varje gång någon behandlar dig som skit, tänk på de som älskar dig precis som du är. Du är inte värd att behandlas som skit. För du är värd såå mycket mer! :)

Du är helt toppen o det här är bara ett farthinder :)

pusss!

Dr Phil
Postat 2010-12-28 kl 23:44:59

Äsch, Kevin är väl inte mycket att hänga i julgranen? Han är tjock, ofräsch och verkar rent av korkad! ;)

Anna
Postat 2010-12-28 kl 23:52:59

Du är så otroligt duktig som klarar av allt du gör, inte många i din ålder som är lika ansvarsfulla! Du är även otroligt vacker och låt ingen annan få dig att tro något annat. Vad som än händer mellan dig och kevin kommer du och Kelly klara er hur bra som helst! Ingen tvekan om saken

Livmoderskeppet
Postat 2010-12-28 kl 23:55:24
Blogg: http://livmoderskeppet.blogspot.com

Charlie: jag skrev inte hålla honom på avstånd från Kelly, skrev flera gånger att det inte var det jag menade. Läs igen. Menade hålla honom på avstånd från M och hennes känslor. Hon är ju kär i någon som inte håller det han lovar!



Skrev ju inte från att vara pappa från Kelly! Menade känslomässigt så han inte lovar M en massa han inte lovar!



Har skrivit på Ms blogg tusen gånger hur viktigt det är för barn att ha en pappa! Lägg inte ord i min mun bara för att du saknar läsförståelse.

Jenna
Postat 2010-12-28 kl 23:57:18

Hej tjejen.

Jag läser din blogg lite då och då, och jag tycker du är oerhört stark och modig. Du blottar dig totalt och visar att du också kan må dåligt, trots att du antagligen redan får mycket skit för att du är just ung och mamma. Du verkar vara otroligt stark och du är hur duktig som helst med din dotter.



Du måste ha någon att prata med, det är inte bra att hålla allt inom sig. Du får gärna mejla mig om du känner att du vill snacka. Jag har själv gått igenom en herrans massa trots att jag bara är 19 år. Jag vet hur det är att må dåligt. Kram!

Livmoderskeppet
Postat 2010-12-29 kl 00:01:06
Blogg: http://livmoderskeppet.blogspot.com

Charlie: Ser att man kan ha missuppfattat mitt inlägg, då jag skrev slarvigt och ser ut som att jag menar så som du trodde lite.



Men man måste hålla folk på avstånd emotionellt tills man vet att de är att lita på. Annars skadar man sina barn. Har aldrig påstått dock att pappor inte ska träffa sina barn. Har själv kämpat mycket för mer jämställdhet mellan föräldrafördelning då det berör min familj. Så det får du inte tro. Men en pappa som drar så fort andan faller på och det blir för jobbigt får man faktiskt hålla på avstånd EMOTIONELLT inte fysiskt.

Anonym
Postat 2010-12-29 kl 00:05:08

jag och min kille tog en "pause" men bara i någon vecka, bara för att komma ifrån varandra lite, det kan man behöva ibland, men självklart måste man ju lova varrandra att man inte lämnar varran.. men jag hoppas allt blir bra, btw fin blogg du har:)

Elle
Postat 2010-12-29 kl 00:12:19
Blogg: http://blogg.veckorevyn.com/lillaelle/

Nu tänker jag tala om för dig att PAUS finns inte! Anntingen är man tillsammans och går igenom allting tillsammans. Eller så är man inte tillsammans! Paus finns inte!



Du får faktiskt tänka på dig själv här och ge honom klara gränser på vad du tål och inte tål! Ett förhållande bygger på kommunikation! Om man verkligen älskar någon så ska man kunna vara tillsammans även om hela värdlen är emot en! Detta vet jag allt om.



Bara för att du har dåligt självförtroende ger inte honom rätten att ha det som en ursäkt! Vi är alla olika! Det är INTE ditt fel så sluta tro det om det är någons fel så är det hans, att han inte har orken att ta skiten och ansvaret som kommer med ett förhållande och barn.



Jag vet att det är sjukt jobbigt att verkligen stå upp emot någon man älskar och faktiskt våga sätta ner foten och säga att min gräns är nådd du kan inte hålla på så här. Men det är något alla blir tvugna att göra någon gång i livet.



Du är en väldigt mogen tjej men jag tycker att din pojkvän verkar vara mindre omogen. Jag hoppas det löser sig, att du läser detta och tar till dig. Jag vill verkligen inte vara elak men jag har sett och träffat så många killar som använder pauser för att kunna "knullar rundor" (ursäkta ordvalet)med andra, när dom tröttnat på sin flickvän.



Så Mikaela, ta modet till dig och be honom välja, anntingen är han tillsammans med dig eller så är han inte för så här kan det inte hålla på för den enda som lider det är DU!



Jag hoppas du inte tog illa vid dig av det jag skrev och dina bloggläsare stöttar dig uppenbart genom vått och tortt! Ta åt dig av det bra dom ger dig och gå vidare i livet, det är ditt liv, du ska må bra i ditt egna liv, INGEN inte ens din pojkvän har rätten att få dig att må dåligt!



MVH Elle

Emelie
Postat 2010-12-29 kl 00:26:06
Blogg: http://emeliiieboren.blogspot.com

Lycka till med att träffa honom!!

Det är verkligen inte ditt fel att du har dåligt självförtroende i sånna här lägen, det skulle alla ha, vi är skapta så..

Han ska inte få dej att må så dåligt, även fast du älskar honom och han är din pojkvän, han borde inte få dej att må så dåligt. <3

Jag och dina bloggläsare finns här för dej!

I nöd och lust!

Hoppas allt blir bättre Mikaela!!

Kram Emelie

E
Postat 2010-12-29 kl 00:35:18
Blogg: http://elladahliin.blogg.se/

kanske inte det roligaste att höra just nu, men herregud tjejen du förtjänar någon bättre!

nu har ju jag aldrig träffat någon av er och vet inte hur han beter sig mot dig annars, men av vad jag läser verkar ju han vara den unga och omogna av er!



om han vill ta en paus fast ni har barn tillsammans och han har lovat att ställa upp.. och ni har gjort slut förut.



jag är ledsen men jag tycker att han beter sig riktigt illa och du behöver någon bättre än en omogen kille som inte är redo att ta ansvar för något annat än sig själv.



men jag hoppas att det löser sig så det blir bäst för dig! <3

cicci
Postat 2010-12-29 kl 00:36:13
Blogg: http://ceceiusa.blogg.se/

stå på dig! du har ju vörldens sötaste bebis att ta hand om och du har ju klarat graviditeten helt själv! <3

Linnéa
Postat 2010-12-29 kl 00:39:29
Blogg: http://linzes.tumblr.com/

Inte för att vara elak eller så men det känns inte som att Kevin tar erat förhållande på allvar. Det känns som att han inte vill ha ett seriöst förhållande. Jag tycker att du borde hitta en kille som verkligen bryr sig om er och inte vill ta "paus" för att du är för "på" och att du inte är nöjd med dig själv. En kille ska stötta en om man inte är nöjd med sig själv

Madde
Postat 2010-12-29 kl 00:39:34
Blogg: http://sotsuracitroner.blogg.se/

Jag har varit i samma situation men i lite äldre år. Och jag har nu efter att ha mått dåligt och haft dåligt självförtroende i massa år. Men jag rekommenderar verkligen att läsa Mia Trönbloms böcker "Du äger" och "Självkänsla nu!". och gör alla övningar som står i boken kommer du förhoppningsvis få bättre självförtroende sakta men säkert! =) Inget som förändras över en natt. Men man måste vilja ändra sig själv! eller iaf hur man ser på sig själv. =)



Jag önskar dig all lycka i världen, du har kelly och hon kommer inte svika än på många år, man vet aldrig med tonåringar. =P du skulle klara dig själv också. Det är jag säker på! =)

Jenny
Postat 2010-12-29 kl 01:08:16
Blogg: http://jennyottinger.blogg.se/

Heejsan Mikkis :)

Finns om du vill snacka, ibland kan de vara skönt att öppna sig inför någon man inte känner, min mailadress är min msn.. SÅ adda om du känner för de!



Massa, starkande kramar till dig gumman!

Amanda
Postat 2010-12-29 kl 01:56:11
Blogg: http://panda93.blogg.se/

Älskade Mikaela, till att börja med vill jag bara säga att jag har läst din blogg ett tag nu, jag är frälst.

Jag kan tänka mig hur du mår, jag läser dina inlägg och det skär i mitt hjärta varenda gång du skriver om någon elak kommentar. Du förtjänar inget annat än det bästa man kan få. Du förtjänar att få ALL kärlek från dina blogg läsare, för uppskattar man inte det någon skriver, men läs för gud skull inte då.

Att vara ung mamma(rätta mig om jag har fel, eftersom jag inte har den blekaste aning), kanske inte är så lätt, jag tycker du är otroligt stark. Du ska stå upp för dig själv, stå på dig.

Du är vacker, du verkar ha en underbar personlighet. Och jag kan så mycket i dig.

Ditt dåliga självförtroende, jag önskar att jag kände dig och verkligen kunde hjälpa dig! Jag vill verkligen finnas här för dig och stötta dig igenom alla jobbiga stunder.

Man behöver folk som stöttar en. Och jag vill att du ska veta att jag finns här för dig även om du inte känner mig!

Du har min e-mail, och vill du prata om något, släng iväg ett mail, så svarar jag.



Jag beundrar dig verkligen Mikaela, det ska du veta!



Många, många kramar från Amanda

Evelina
Postat 2010-12-29 kl 02:46:44
Blogg: http://evelina85.blogg.se/

Tappade hakan när jag läste detta inlägg. Tyckte jag läste att din kille skrev i sin blogg att han inte lämnar någon i sticket! Han har barn med dig, så nu får han allt ta och rycka upp sig! Ordet paus finns inte. Antingen så är man tillsammans eller inte, ska det vara så svårt för killar att förstå.



Du måste sitta och ta dig en funderare själv på om du vill ha en kille i ditt liv som är osäker på erat förhållande. Förstår att det låter hemskt, men då måste själv må bra för att kunna ta hand om din dotter på bästa sätt! Du har familj och vänner omkring dig som säkerligen stöttar dig. Ta inte vad skit som helst. Förstår att det är en jobbig tanke, att behöva sitta själv och fundera på denna sak (speciellt när man nyss fött barn). Men du kan hitta en mycket bättre kille, en som tar erat förhållande på allvar, som stöttar dig i allt du gör och som får dig att må bra varje dag. Kelly kan inte ha en pappa som känner för att göra slut när han vill.



Tycker synd om dig men du är en stark tjej. Läser dig blogg dagligen och jag beundrar dig. Har själv precis fått barn så jag vet hur känslig och ömtålig man är. Men stå på dig och ta inte vad skit som helst!



Varma kramar ifrån Östersund!

Anna
Postat 2010-12-29 kl 10:05:01

om han knullar utan kondom får han fan skylla sig själv, han är en idiot och om han ska bete sig sådär så ska du skita i han och ha kelly för dig själv. För såna där idioter ska du inte slösa tid på!

lovisa
Postat 2010-12-29 kl 10:21:04

hej mikaela !

Jag tycker att du ska ta en liten paus från bloggandet och fokusera mer på kevin och kelly ! efetrsom dcu tycker att det inte går så bra med ditt liv, inget illa menat, så varför inte ta en liten paus och göra lite andra grejer. Du läser många elaka kommentarer varje dag och det är klart det sänker ditt självförtroende, så ta en liten paus kanske?

Jag tycker du är jätte starkt!!!



linda
Postat 2010-12-29 kl 11:30:35

pause mikaela det e ett finare sätt att göra slut på. vet du vad jag vill ej vara elak. men han verkar helre vilja sitta o spela tv spel. än att vara med dig o kelly. o du vet när han inser han saknar er kommer han tillbaka. o jag vill ej säga detta men kanske den tjejen hade rätt att han var otrogen. hoppas du inte tar illa upp att jag säger det. vill ej såra dig. men jag varit med om mkt o vet hur killar fungerar. kram

Anna
Postat 2010-12-29 kl 11:34:51
Blogg: http://annamarialarssson.blogg.se/

hej hopp.

Ville bara säga att ditt barn är så himla söt!

Lycka till med allt :)

Cassandra
Postat 2010-12-29 kl 12:13:19
Blogg: http://caarnberg.blogspot.com/

Var stark och stå på dig! Tänk vilken underbar, söt liten tjej du har. Kämpa för hennes skull och låt inte NÅGON trycka ner dig.



Ni har nyligen fått barn tillsammans, hur fan hade han tänkt att ni skulle pausa det? Förlåt men jag blir bara så trött på att han ens tror att det funkar så i livet. Hade han tänkt lämna dig och Kelly bara sådär för att han känner att han behöver en paus? Det är så själviskt.. Och han ska vara glad att du är "på", det är så lätt hänt att man glömmer varandra när man får barn. Som sagt, stå på dig. Du verkar ju ha en bra kompis och en fin familj, så håll dig till dem :) Kram

Louise Hedblom
Postat 2010-12-29 kl 12:49:22
Blogg: http://hedblom.blogg.se/

Nu kommer jag att låta väldigt otrevlig, men jag har gått och väntat på detta. En anledning är det här med Kevins blogg. Han skapar en blogg och skriver ut väldigt privata saker om er och när han sedan får klagomål på det raderar han den. Jag uppfattade det också som att du fick ett erkännande om den andra tjejen som påstod sig ha fått kärleksfulla sms av honom.



Frågan är varför han vill göra slut, för det finns ingenting som heter paus. Antingen så är man tillsammans eller inte.



Om han tycker att det har gått för fort fram borde han ha skaffat skydd när ni hade sex. Vilken idiot som helst fattar väl att sex kan leda till en graviditet, så bortförklaringen till att han var för horny för att tänak på skydd köper jag inte.

Sofia
Postat 2010-12-29 kl 14:41:04

Jag tycker inte han är värd dig gumman. Ta hand om dig och Kelly PUSS

Sara
Postat 2010-12-29 kl 14:51:10

Mengud, på det här inlägget märks det verkligen hur UNG du är. Att uppfostra ett barn när man samtidigt är ett barn är sjukt. Snälla försök växa upp lite. De här skrämmer mig.

olivia
Postat 2010-12-29 kl 16:02:25
Blogg: http://ooliviaaaaa.blogg.se/

hoppas att det ordnar sig, ni är så fina tillsammans och kelly behöver båda sina föräldrar, ni har en otroligt söt dotter! :)

kram

liza
Postat 2010-12-29 kl 16:19:07
Blogg: http://llindkvist.blogg.se/

kelly är så söt! :)

Alva
Postat 2010-12-29 kl 16:33:46

Det är jätte knepigt att ha ett förhållande med någon som har dåligt självförtroende, det tär på en. Och det är avtändande med lågt självförtroende och känsla.



Stephanie
Postat 2010-12-29 kl 16:45:17

Lyssna på mig nu.



Om han säger att han vill ta en paus så ska du inte säga " snälla stanna" eller liknande, tror han att han bestämmer över ert förhållande eller? Det är TVÅ i ett förhållande och det är dags för honom att växa upp och mogna till sig. Han har fått ett barn nu och för Kellys skull så är det bäst för honom att han skärper till sig och försöker få det att funka.



Jag menar, tror han att du ska finnas där när han har tagit denna " paus ", varför skulle du göra det? Vad är det med dig som får honom att tro att du alltid kommer att bara se HONOM, du har också känslor och det är dags för honom att sätta dom i centrum, se till att du har det bra, för det är trots allt du som är mamman till hans barn.

Ljungdahlskan
Postat 2010-12-29 kl 16:46:21
Blogg: http://ljungdahlskan.blogg.se/

Enligt mig så är man antingen ihop eller så är man inte. Jag tog paus med mitt ex över sommaren, och nu sitter jag här, i egen lägenhet, utan ngn karl och han är förlovad och planerar att skaffa barn med sin nya. Så paus enligt mig har nu betytt att det är slut. Finns inget mellanting i en relation. Antingen så är det på eller så är det av. Iaf enligt min erfarenhet. Tråkigt. Men så är det. Sen kan man ju backa i relationen och sen ta det lugnt. Ni pratade ju om förlovning. Det kanske skrämde honom.



Hoppas allt löser sig, jag har iasg läsrt mig att hellre stå utan karl än ett jävla svin till karl vid sin sida!



Kram

Maria
Postat 2010-12-29 kl 17:00:10
Blogg: http://retromaria.blogg.se/

varför gör du inte bara slut med honom? han kan ju inte hålla på och vela fram och tillbaka, antingen ställer han upp som far för henne elr så gör han inte det. Han kan ju inte bara komma och gå som han vill. Han verkar ju bara omogen...

Alexandra
Postat 2010-12-29 kl 17:00:57

Michaela, jag läser din blogg och tänker mycket på dig trots att jag inte känner dig. När man är 15 år händer det mycket i kroppen och i knoppen! Man håller på att bli vuxen. Dessutom har du tvingats bli vuxen mycket snabbare pga att du fått Kelly... som förövrigt är en underbar liten skapelse. Jag har en bonusdotter som fyller 15 nästa vecka och jag ser hur jobbigt hon har det. Hon försöker komma på vem hon är och var i livet hon står. Din pojkvän verkar inte vara redo för att bli pappa, hans sätt tyder på att han är väldigt omogen. Sök stöd hos dina nära och kära och GLÖM för allt i världen INTE att det INTE är dig det är fel på. DU är unik för den du är! Ge din dotter en trygg uppväxt genom att ge henne all din kärlek. Men sök inte din trygghet i henne! Du är en stark tjej, det vet jag och jag önskar dig så himla mycket LYCKA och välgång i livet. Jag vet att du kommer att klara dig bra!



Många styrkekramar från mig! //ALexandra



Anonym
Postat 2010-12-29 kl 17:03:39

Döm andra så som du dömer dig själv.

Natti
Postat 2010-12-29 kl 17:14:29
Blogg: http://rosed.blogg.se/

Kan bara hålla med Evelina. Att vara på "paus" är inte kul, min tog slut på vår paus genom ett brev.. hoppas att Kevin inte utsätter dig för att sak. Inget kul .. lider med dig.



Han är väl rädd? Sedan kan jag tycka (detta kommer låta hårt, ta det rätt inget illa mot dig eller kevin) men klarar han inte av att se dig nere, ledsen och låg självkänsla, klarar han inte av att ta hand om dig då, då finns det bättre där ute. Var i samma sits med min kille (utan barnet inblandat) så kan tänka mig hur du känner dig (inte fullt ut, det kan ingen, men en gnutta i alla fall).



Hoppas att ni löser saker och ting!

Kramar

Ellinor
Postat 2010-12-29 kl 17:17:53
Blogg: http://erikaellinor.blogg.se/

Nej mikaela, jag har velat ignorera detta men nu går det för långt.

Om Kevin skrev att han ville ta en "paus" så är han helt...

Nej men alltså, "paus" det är inte moget att säga, speciellt inte som PAPPA, som många andra kommentarer, det lät som han skulle säga det till vilken brud som hälst.

När jag lixom läst dina inlägg är det som att han typ får komma och gå som han vill och jag tycker inte det är rätt mot dig, eller Kelly.

Jag förstår att du älskar honom och behöver honom, speciellt just nu, men.. Jag litar inte på honom, jag menar som du skrev att han smsade med en tjej här om dagen. Vadå, hur kan de vara ett SKÄMT, DERAS lilla SKÄMT? I mina ögon när jag läste det var det något lurt bakom det.

Jag tycker du ska satsa på en riktig kille som faktiskt bryr sig till tusen.

Jag vill ditt bästa men du ska absolut inte låta honom gå som du vore ingenting och sen wips komma tillbaka in i ditt liv.

Visst ska han få träffa Kelly! Men jag tycker inte du förtjänar honom som kille, så som han behandlar det.



Förlåt, men som sagt jag vill ditt bästa och att du

ska kunna få det riktigt bra,

Du är en så himla bra mamma.

Och du förtjänaren likadan kille.



Massa massa massa stora kramar <3

Anna
Postat 2010-12-29 kl 21:58:21
Blogg: http://annalds.blogg.se/

Gud vad jobbigt! Inte för att vara taskig, men tycker det verkar lite dumt av honom att skriva in sin BLOGG att han vill ta en paus, om ni inte ens har pratat!? Det är väl inte konstigt om du är lite "på" efter det smset du såg att han skickat? Hoppas det löser sig på bästa sätt för dig, hur det nu må vara.

Mia
Postat 2010-12-30 kl 14:13:51

Hej! Jag måste bara få säga att din pojkvän verkar helt tappad nånstans.. Han är absolut varken värd dej eller Kelly.. Han verkar fruktansvärt omogen och kan inte bestämma sig hur han vill ha det. Kelly borde vara det viktigaste i ditt liv och du mår inte bra av att vara med den där killen.

Aangiie
Postat 2011-01-01 kl 12:09:14
Blogg: http://sexitaah.se

Gör slut nue Micah! Jag e ba 12 men jag fattar! Plzz han ba förstör!

Nicole
Postat 2011-01-30 kl 19:55:42

Hon är en ängel, Så sjukt gullig hon är! Du måste vara stolt!

Skulle du kunna maila mig? Jag vill veta lite om allt det här med att vara mamma och sånt...

Kram / Nicole <3



Kommentera inlägget här:

» Namn

» Mail

» Blogg/hemsida

» Kommentar