Dagens fråga 25/12 2010

Postat 2010-12-25 kl 22:40:38


När Kelly ungefär blir 7-10 årsåldern, ska ni fortfarande bo hos din mamma? Eller har ni lite planer om det i framtiden?

Planerna är att jag flyttar ihop med Kevin med lilla Kelly. Det beror ju på hur ekonomin ser ut just då.
men vid 18 års ålder skulle jag vilja flytta ut, 3 år till med mamsen! :)
Sen när man är 18 år så är det spännande att flytta, ni vet, man letar ställe,man flyttar sina saker, inreder m.m. så mysigt! :)

Elly- mamma till Leon
Postat 2010-12-25 kl 23:47:20
Blogg: http://gravidnu.blogg.se/

Vrf flyttar du inte tidigare?

Jag flytta när jag var 16, nu 4 år senare bor jag med min son o sambo sen 2.5 år tillbaka :)

Orka bo hemma tills man är 18!

nina
Postat 2010-12-26 kl 01:17:36
Blogg: http://amelsnina.blogg.se/

varför flyttar du inte tidigare? min syster fick barn när hon var 17år och hon flyttade direkt. Med bostadsbidrag, barnbidrag,föräldrapenning och med lite hjälp av ett extrajobb hennes kille hade så gick det jättebra att få ihop det ekonomiskt. dom bodde i en 2a så lillen fick ett eget rum :)

Louise Hedblom
Postat 2010-12-26 kl 08:18:20
Blogg: http://hedblom.blogg.se/

Jag flyttade hemifrån som 16-åring. Det var visserligen i samband med gymnasiet, men det är någonting av det bästa jag någonsin gjort. :)



Försörjningen såg ut så att min mamma betalade hyran eftersom jag inte var myndig, men då hon jobbade på samma ort fick hon sova hos mig två nätter i veckan. Resten betalade jag genom mitt inackorderingstillägg (som man får om man studerar på annan ort än där man kommer ifrån) och mitt studiebidrag.



Här sitter jag fyra och ett halvt år senare. Bor nu i min femte lägenhet och trivs väldigt bra.

Livmoderskeppet
Postat 2010-12-26 kl 10:42:07
Blogg: http://livmoderskeppet.blogspot.com

Tycker till skillnad från Elly att det är rätt bra att inte flytta tidigare än när du är 18 eftersom du måste läsa gymnasiet klart innan du kan jobba osv! Man måste ju betala hyra när man flyttat. Eller ja, vissa fixar det ekonomiska ändå, beror på hur man pluggar mm men det blir väl enklare som M gör!



Bo kvar tills Kelly är 10 år... Vem bor hos mamma tills de är 25 när de redan bildat familj?:)

Carrooo
Postat 2010-12-26 kl 11:17:05

Jaa varför väntar du?? Jag flyttade när ja va 15.. Nu bor jag ensam med min lilla ängel Alicia på snart 11 månader

DAGENS FRÅGA!
Postat 2010-12-26 kl 15:50:35

Hej kämpen! :)

Jag har en fråga till dig. När du var gravid hade du och Kevin sex då? Har hört att det kan vara bra, därför undrar jag om ni hade det?



Kämpa på gumman! KRAM!

ida
Postat 2010-12-26 kl 18:05:00

jag flyttade när jag blev 15 o sen blev ja gravid som 16 åring nu är ja 17 o har en son på ett halv år =) underbart.

Jessie
Postat 2010-12-26 kl 23:21:17
Blogg: http://nattstad.se/itsjessie

För att göra allt du vill göra så krävs det en stadig ekonomi, och det är inte många under 18 eller nyblivna 18åringar som har det då man fortfarande går gymnasiet (vissa fyller tidigare än andra och går i skolan 5 månader till som 18 åring) och alla får inte jobb på en gång..



Så fixa med ekonomin först (om nu inte Kevin har ekonomi som täcker alla er 3..)



Kommentera inlägget här:

» Namn

» Mail

» Blogg/hemsida

» Kommentar