Dagens fråga 19/12

Postat 2010-12-19 kl 13:30:28

Hej jag har en kanske lite konstig fråga till dig och jag förstår om du inte vill svara på den..iallafall har du vart hos en gynekolog?
Om du har det,var det pinsamt att bara lägga upp benen och allt berätta!

Ja jag har varit hos en gynekolog! Första gången jag var där och skulle sätta mig på den där stolen med benen isär så frågade hon "är det första gången du är här?" jag ba JA!.
och sen tog hon fram sina "verktyg" och då tänkte jag "hon måste skoja, ska hon stoppa in dom där?!"
Och det är lite pinsamt att den där starka lampan lyser in direkt i underlivet..
Men sen sa gynekologen "det ser fint ut där inne!".
Åh tack :) välkommen åter!

Sånna där stoppade hon in..

pinsamt
Postat 2010-12-19 kl 13:32:26

en fråga som jag själv tkr är pinsamt för jag är en 1 prig tjej men vad gör man hos en gynekolog?

eMelie
Postat 2010-12-19 kl 13:38:20

Ja heter emelie och har en fråga som du inte behöver svara på om du inte vill bara undrar liksom..

Men har din "blödning" efter förlossningen slutat? Och har du och kevin planerat å ha sex nu isf?

Puss o kram älskar din blogg och kelly är jätte sööt<3

Roro
Postat 2010-12-19 kl 13:53:29
Blogg: http://gjb.blogg.se/

Brukar du gå in på andras bloggar och läsa ? och kommentera?

Anonym
Postat 2010-12-19 kl 13:55:38

gjorde det ont?

silla
Postat 2010-12-19 kl 14:06:48

Snälla sluta skriva ba och fett, det får dig att framstå som väldigt omogen och alldeles för likt din ålder...

Hanna
Postat 2010-12-19 kl 14:25:00

När ska man börja gå hos gynekolog?

Jessica
Postat 2010-12-19 kl 14:28:01
Blogg: http://walkadayinmyshoes.blogg.se/

Vet hur det känns, inte alls kul att gör gynundersökning. Dock kan jag tänka mig att det känns lite mer "bekvämt" med en kvinnlig läkare... jag hade en manlig. Det var verkligen inte kul.

Kram!

Marika
Postat 2010-12-19 kl 14:35:13
Blogg: http://marikaviktorsson.blogg.se/

Det kan kännas obehagligt men det är ingen fara att gå till gynekologen dom sköter det så fint så. Anledningen til att man går dit är för kontroller så allt ser bra ut, även under graviditeten kan man få gå dit och kolla med vaginalt ultraljud osv för att allt ser bra ut. Man behöver inga lägga sig hos gyn för att man har könssjukdomar om det var det folk undrade om nu, finns tusen anledningar till att gå på kontroller. Mvh Marika

Malin Holst
Postat 2010-12-19 kl 15:15:02
Blogg: http://talulah.blogg.se/

hehe jag som sprungit till gynekologen ett antal gånger har vant mig med alla dessa saker :P Men visst, det är INTE trevligt när lampan ska lysa rakt på! Usch

julia
Postat 2010-12-19 kl 15:23:54
Blogg: http://detarjulia.devote.se

öhhh du silla, hon är ju 15, så då är det väl inte så konstigt att hon formulerar sig som en? Bara för hon fått barn så måste hon inte skriva som en vuxen och vara supermogen, vad skulle det vara för liv? Det påverkar ju inte barnet att hon formulerar sig som dem i hennes ålder.

Anonym
Postat 2010-12-19 kl 15:28:41

Tur för dig att du fick dem i plast.

Själv fick jag i rostfritt stål, som var iskalla och det gjorde skitont efteråt.

Medans jag låg där kom det in en annan kvinna mitt i allt, dem kom och gick i princip som de ville i rummet medans jag låg där helt utblottad.

Anonym
Postat 2010-12-19 kl 16:06:27

gjorde det inte ont? :O

Emma
Postat 2010-12-19 kl 18:08:55

Jag har varit hos gynekologen ca 5 gånger. Det är en obehaglig situation, men bara man slappnar av så går det alltid bra och känns nästan ingenting, man ska absolut inte spänna sig utan vara helt avslappnad. Jag brukar alltid ha en handduk över för att inte se hur gynekologen stirrar in i mitt underliv och håller på med sina verktyg. Första besöket jag gjorde var det en manlig, som var mycket mer försiktig än de kvinnliga. dock så trodde jag att det skulle vara jobbigt att det var en man, men det tyckte inte jag. kram

linda
Postat 2010-12-19 kl 19:26:18
Blogg: http://snart4barnsmamma.blogspot.com

det gjorde jag i fredags för det klia mkt osv där nere o hade fått svamp pinsamt värre. men det e vanligt när man e gravid. ibland stoppar de ju upp hela handen innan man ska födda. o även när man födder får man ju sätta benen på en sån kram':)

juliak
Postat 2010-12-19 kl 19:48:01

var du rakad?

Johanna
Postat 2010-12-19 kl 19:48:08

Du är så stark Mikaela!! Undrar bara gjorde det ont att få in det?? Snällt om du svarade ;).. Lycka till med kelly!Hon är verkligen söt

anna-karin
Postat 2010-12-19 kl 20:15:39

Hur gammal var du när du gjorde det första gången ?

Och kan man bestämma om man ska ha en man/kvinna ? =)

Lollo
Postat 2010-12-19 kl 20:20:31

Jag vill bara säga att det är jättebra och kul att du svarar på såndana frågor som är lite privata och som man kanske inte vill fråga nångon i ''riktiga livet '' . Det är jättebra att du svarar snällt och ärligt :) Du får Dagens stjätna för att du värkar så snäll och ärlig !

Elionore
Postat 2010-12-20 kl 12:09:34
Blogg: http://tynellelionore.blogg.se/

var det inte pinsamt att lägga upp benen där?

Det skulle jag tycka ^^

Kram

Carolina
Postat 2010-12-20 kl 13:45:46

Att gå till gynokologen är inga konstigheter.

Det är deras jobbb och du får veta om allt är som det ska. Tänk inte så mycket på det blir värre om man gör det till en stor sak. Jag tycker inte "verktygen" gör ont. Inga konstigheter ;)

Jasmine
Postat 2010-12-21 kl 08:07:56
Blogg: http://rosanatt.blogg.se/

Fy! Jag är jättenervös inför mitt första besök hos gynekologen. Jag vill verkligen inte, men jag antar att jag måste gå dit - någon dag.

Tack för att du berättade.



Kram

lina
Postat 2010-12-21 kl 20:28:36

måste bara fråga eftersom du har varit där, och kanske fult. men asså blev du inte våt eller nått när personen va där och grävde och allt?



Kommentera inlägget här:

» Namn

» Mail

» Blogg/hemsida

» Kommentar