Dagens fråga 1/12

Postat 2010-12-01 kl 20:16:28


Ångrar du att du har en bebis nu eftersom du inte rekommenderar att man skaffar barn i din ålder?

Jag ångrar verkligen inte att jag fick Kelly, hon är det finaste har. Jag önskar bara att jag fått henne lite senare, det är verkligen jobbigt att få ihop skolan när man har barn. Jag har skit dåliga betyg nu!
Jag tabbade mig förresten på träslöjden när jag var gravid... Jag orkade bara inte så jag skrek åt läraren och jag råkade förstöra mitt arbete för jag gjorde fel.Gravidhormoner.. Och jag hinner aldrig plugga.
Men aja, thats life! Man kan bara få en sak. Och jag valde Kelly, och det ångrar jag inte.<3
Men det är inte bara skolan som blir fel när man får barn tidigt, det är mycket mer man måste offra. Därför rekommenderar jag det ej.

Ebba
Postat 2010-12-01 kl 20:17:53
Blogg: http://mednamnetebba.blogg.se/

du är så stark! <3 beundrar dig!

Anonym
Postat 2010-12-01 kl 20:19:06

Men alltså, man kan ju inte ångra sitt barn!

sara
Postat 2010-12-01 kl 20:22:06
Blogg: http://smedman.blogg.se/

just nu önskar jag att jag vorde gravid så jag slapp skolan haha. ;)

aniiiiiii
Postat 2010-12-01 kl 20:22:14
Blogg: http://anicarolineavedis.blogg.se/

Hejsan Mikaela!

Jag måste bara säga att du är j***igt stark och verkligen tapper om jag får säga det själv!

Måste bara fråga, hur kändes det efter att du fött Kelly? Alltså PRECIS då du födde henne? Förutom att du tyckte att hon var söt och sådant, men hur kändes det i magen och fysiskt?

Hoppas på svar!

pussar!! :)

Anonym
Postat 2010-12-01 kl 20:27:32

Hej, jag tycker du verkar vara stark och jättegullig Mikaela:) Men jag ville bara komentera att du och kevin är tillsammans igen, jag förstår när man är ung (för jag är ju själv ung)att man vill prova sig fram och testa en massa när det gäller killar och det tycker jag man ska göra. Men nu när du har kelly så kommer ju hon självklart först. Att växa upp med både mamman och pappan är underbart, men jag hoppas att det verkligen är for real mellan dig och kevin nu. För jag tror att det är bättre att ha något fast, det blir nog jobbigt för din söta dotter i längden om ni ska vara ett on/off- par. Så att du tänker på det här, att du måste nu välja någon annans (kellys) känslor för dina egna. Jag säger absolut inte att ni ska göra slut eller så, absolut inte, ni är så söta tillsammans. Jag vill bara att du tänker efter pytte lite. Fast ibland måste man sluta tänka, och följa sitt hjärta också:) Till sist vill jag bara säga att jag vet att jag inte känner till någonting egentligen, jag har ju bara läst bloggen, så om jag har gjort någon missbedömning så ber jag självklart om ursäkt för det:) Pussar och lycka till med allt:)<3

Anonym
Postat 2010-12-01 kl 20:30:00

Kanske är bättre om du blir mammaledig under denna terminen och sedan går om 9an ? :) Då kommer du nog in på någon bättre utbildning eftersom du inte måste ägna exakt lika lång tid på barnet då :) Nu e det ju typ 24 timmar om dygnet .. :p

sofia
Postat 2010-12-01 kl 21:11:33

Det går väl inte att ångra sitt barn, det hoppas jag ingen gör =) Men du borde väl komma överens med skolan om hur du ska göra för att uppnå målen?

Frida 16 år och mamma
Postat 2010-12-01 kl 22:40:53

Jag va gravid i 9:an Och det va verkligen jobbigt. Och jag förstår inte hur du hinner med hemundervisning. Jag minns hur det var dom första veckorna med min son Alexander. Om du lyckas få dom betyg som behövs för att komma in på gymnsaium, när ska du gå då? Om du ska gå. Skulle bli glad för svar, :)

frida 16 år mamma
Postat 2010-12-01 kl 22:42:01
Blogg: http://nymamma.blogg.se/

glömde skriva i min blogg så du kan svara xD



(nymamma.blogg.se)

Anonym
Postat 2010-12-01 kl 23:32:32

Vad har du för poäng? I skolan betyg alltså:)

filippa - ung mamma
Postat 2010-12-01 kl 23:50:37
Blogg: http://filippalager.blogg.se/

Så behöver det absolut inte vara, jag blev gravid när jag började 9an och då blev mina betyg jätte bra och nu går jag på gymnasiet och läser till frisör samtidigt som jag har min 6 månader gamla bebis. så allting går inte åt helvete bara för att man får barn, inte om man är duktig nog och kan hantera det .

Anonym
Postat 2010-12-02 kl 00:13:52

Nu tycker jag inte att du är riktigt rättvis. Jag fick själv barn under tiden jag gick i skolan. Jag var där hela tiden jag var gravid, och pluggade i förväg under tiden. trots att jag blev sjuk och fick barn två månader för tidigt, trots att jag var dygnet runt på sjukhuset tills min dotter skrevs ut, och trots att jag var tvungen att vara vaken mer eller mindre dygnet runt så lyckades jag fixa skolan. TRixet är helt enkelt att lägga andta saker såsom blogg! och nöje åt sidan för tillfället så kan du både plugga och var amamma samtidigt, trots att det är tufft. sen hade jag ine den turen att jag hade flräldrar som hjälpte till utan jag fick flytta till eget och fixa det själv. det går att plugga när hon sover, för det är det som barn gör mest, trots att de har kolik( det hade min dotter det med). stora skillnaden ligger väl snarare i att min dotter var sjuk, att du är något år yngre än vad jag var, att jag hade noll hjälp från någon annan.. men jag var hemma med min dotter i 6 månader sedan tog jag studenten med toppbetyg. under det halvåret var jag dessutom själv s sjuk att jag fick ligga på sjukhuset i 1 månad. så seriöst... vill du fixa skolan så gör du det. och om du itne gör det så är det endast för att du väljer att prioritera annat. menar itne att du ska skita i din dotter. men istället för att fjanta på din blogg kan du plugga, eller istället för att gå på stan eller slå in paketer. plugga när kelly sover i din famn eller i sin säng. eller när hennes pappa myser med henne eller när din mamma har henne. plugga så fort du har tid så fixar du det. och gör du det inte så är det din egen lathet och omogenhet som är orsaken!

Postat 2010-12-02 kl 07:54:45
Blogg: http://[email protected]

Måste vara jobbigt att plugga samtidigt! Dom flesta är ju lediga från jobb/skola i minst ett år!



Kan du inte vara föräldraledig och kanske läsa om nian sen (eller vilken årskurs det är du går i)?



Förstår verkligen att det är jobbigt! Hade aldrig klarat av att plugga samtidigt! Och det är det nog inte många som gör!

E M E L I E R E S E R ! ! !
Postat 2010-12-02 kl 09:24:39
Blogg: http://emeliereser.blogg.se/

men varför ska du gå i skolan nu? bättre att ta igen det när Kelly blivit större och du har ork och motivation, skulel aldrig klara av både skola och barn!

Caroline
Postat 2010-12-02 kl 09:25:26
Blogg: http://giveashit.blogg.se/

Hej! Tänkte komma med lite positiva tankar! Du skriver att det är mycket man ger upp när man blir mamma ung; Men kom ihåg! Allt blir det man gör det till! Du kan gå ut skolan med bra betyg, du kan åka ut och resa, du kan göra precis vad du vill, bara du bestämmer dig för att göra det! Kanske det tar lite längre tid, kanske det blir lite jobbigare, men det går! Ta hand om dig nu, njut av Kelly och all lycka i framtiden!

Sofia
Postat 2010-12-02 kl 10:33:06

Om jag var du skulle jag sluta att blogga så mycket och lägga ner tiden på att plugga istället.

Nadia
Postat 2010-12-02 kl 15:14:50

Är det farligt att ha sex om man inte fått mens än? och gör de ondare på något sätt? Får man orgasmer ändå? vill gärna veta för jag ska åka till min pojkvän i heljen och jag vill så gärna göra det med honom men har inte fått mens än, är själv 12 och han är 16 snälla svara de är viktigt!!!!?!

Nicole
Postat 2010-12-02 kl 17:18:28
Blogg: http://nickedoll.blogg.se/

kan inte kevin ta kelly så du kan plugga? ett par timmar då och då



Kommentera inlägget här:

» Namn

» Mail

» Blogg/hemsida

» Kommentar