Change,change,change!

Postat 2010-12-20 kl 21:52:01


Kan inte fatta att jag lägger ut den här bilden. Men så här har jag sett ut 2008. (Ni bad mig kolla på en bild från när jag var rundare, så jag verkligen kunde se skillnaden, och ni har rätt! Det är skillnad!)
Och så här ser jag ut nu:

Så jag har varit ganska flitig.
Och det har blivit en stoor förändring! Och är ganska glad och stolt över mig själv. Det är svårt att vara mittemellan.

Tack för att ni finns också<3

Anonym
Postat 2010-12-20 kl 21:57:34

Jag vet att det ät jobbigt att se sig själv ibland och känslan av att vilka förändra sig, fort och NU. Stressa inte fram det, tänk på att du nyss fött barn. Din kropp har inte hittat tillbaka i balans. MEN om du inte äter är risken att du går upp mer istället. Var försiktig och låt det ta tid. Du är jättefin redan nu! <3

Linn
Postat 2010-12-20 kl 21:58:21
Blogg: http://jalinn.se

Jaa, du har en fin kropp! :)

Felicia
Postat 2010-12-20 kl 22:00:05
Blogg: http://feliciiabertilsson.blogg.se/

Det var ju en jätte skillnad från då till nu :) så söt är du :)

KRAM

:)
Postat 2010-12-20 kl 22:00:12

Hej :) jag undrar bara vad du gjort för att gå ner i vikt? Eller för att bli mer hälsosam kanske man ska säga? :)

btw, tycker jätte mycket om din blogg och läser den varje dag ! :D

Kelly
Postat 2010-12-20 kl 22:12:13

Det är stooooor skillnad Mikaela! Förstår du det!? Vi älskar dig, och jag förstår precis hur du känner när du tittar dig i spegeln och ser ett stort fetto - samma här.

Mia
Postat 2010-12-20 kl 22:13:00

Hej Mikaela



Du ser ju värkligen mycket smalare ut en vad du gjorde förr, trots att du nu har varit gravid ;)

Anonym
Postat 2010-12-20 kl 22:13:36

tyckte du var jättefin på den första bilden, smalast är inte alltid vackrast!

Jenny
Postat 2010-12-20 kl 22:14:06

Men shit vilken förändring! Grattis! :D

emma
Postat 2010-12-20 kl 22:14:13

Hej Mikaela! :)

bara så du vet så är du en toppenbloggare och jag känner ju inte dig och så, men du verkar vara en superbra förälder. Både du och kevin!

Jag vet att det är din blogg och du skriver precis vad du vill.

Men försök tänka på de som redan har de svårt och sedan läser de det där?!

Försök att sätta dig i deras position och tänker efter hur det skulle vara?

Och en sak till, jag tycker, men de är ju vad jag tycker, att du inte är överviktig. Alla har olika kroppsbyggnader och det får man faktiskt lov att leva med!

Jag vet att de inte är lätt, men försök att bara fokusera på det positiva. och jag tycker att det var bra av dig att prata med någon, så du får hjälp.

Jag hoppas verkligen att du mår bättre snart och önskar dig all lycka i världen (nästan!) med Kelly.

/emma

Malin
Postat 2010-12-20 kl 22:14:34
Blogg: http://piccadillytears.blogg.se/

Jattestor skillnad, bra jobbat!

Anonym
Postat 2010-12-20 kl 22:14:50

Meen guuuuud! ja söt du är :D , och du har en as fin kropp va glad över den! om ja blir gravid och ser ut som dig skulle jag vara överlycklig ! tänk också på att du inte fick några brisningar tänk posefigt tänk på dom sakerna du gillar mid din kropp ;D + du är en toppen mamma

herr frida
Postat 2010-12-20 kl 22:15:12
Blogg: http://herrfrida.blogg.se/

du är jättefin, önskar jag var lika stark som du :)

anna
Postat 2010-12-20 kl 22:16:14

jaa man har ju ätstörningar när man helt plötsligt, några timmar senare, förstår att man inte är så "fet" som man "tycker". du vill ju bara ha uppmärksamhet!

kalla det här för en negativ/taskig kommentar men alla har sin egen åsikt :)

Isabelle
Postat 2010-12-20 kl 22:16:22
Blogg: http://honkallasbella.blogg.se/

Åhhh, jag är så glad över att du är glad och stolt över dig själv! Du är så duktik Mikaela. Supersöt är du också!

Magdalena
Postat 2010-12-20 kl 22:17:14

gumman du är jätte vacker <3 lycka till med kelly bebisen ':D

Hanna
Postat 2010-12-20 kl 22:18:17

Anna: Hon sa ju bara att hon var på väg åt det hållet? och vi är glada att hon vände!



Och mikaela, kram på dig!

Alexandra
Postat 2010-12-20 kl 22:24:47

Sitter i en stol du satt i 2008.

Är otroligt missnöjd med mina lår.

Och jag vill göra någonting åt det, men jag vill att mina föräldrar inte ska veta nåt.

Plus så orkar jag inte..

Ida
Postat 2010-12-20 kl 22:33:29

Du var absolut inte tjock 2008, men gud vilken förändring jämfört med nu! :O :D

Tänk på att du vart gravid och fått ett barn därimellan också, du är grymmmmmm!

Jennifer
Postat 2010-12-20 kl 22:41:06
Blogg: http://jenniferhansen.devote.se

Verkligen en skillnad! Våga inte säga att du är tjock för då for du med mig att göra! ;) Men du ska inte gå ner mer för det kommer inte att vara bra... :o



Kram Jennifer

Mimmi&Lovisa
Postat 2010-12-20 kl 22:44:21
Blogg: http://milooon.blogg.se/

Men gud sötnos! Vad du e söt :)

Asså vilken förändring med tanke på att du har fött barn nu också och allting! <3



Fråga : Visste dina föräldrar om att du hade haft sex innan dom fick veta att du var gravid? :) <3



Kramis

CAROFLINA.SE ♥ ♥ ♥
Postat 2010-12-20 kl 22:51:56
Blogg: http://caroflina.se

Men varför har du redigerat insidan på dina lår på denna bilden? Synd, du som är så otroligt söt ju :)

Therese
Postat 2010-12-20 kl 22:56:43
Blogg: http://theresehedberg.blogg.se/

Åh HERREGUD vilken skillnad! Du var jättesöt på förra bilden också, men jag skulle aldrig trott att det var var du. Hahaha, shit asså!

Men du har kämpat riktigt bra! Du ska vara skitnöjd! :)

rebecca
Postat 2010-12-20 kl 22:58:37
Blogg: http://rebeccalundell.blogg.se/

Jag ser skillnad, det gör jag. Men du var söt då, du är söt nu. Du är bra precis som du är, glöm aldrig det !

rebecca
Postat 2010-12-20 kl 22:59:16

jag vill också gå ner i vikt, du har lyckats grymt bra, kan du inte ge lite tips om hur man ska lyckas, du är skitfin på bbåda bilderna! :)<3

hanna
Postat 2010-12-20 kl 23:01:43

Helt ärligt talat tyckte jag du var jättefin på den gamla bilden!! Jättesmal eller lite större spelar ingenroll. Så oroa dig inte så mycket. Men självklart ska duu vara stolt över dig själv!! kram

louisa
Postat 2010-12-20 kl 23:05:06

Jag förstår exakt hur du känner dig jag känner mig exakt lika dan jag känner mig tjock och tycker jag är det men jag har tyvär inga tips men du kanske kan ge mig några snälla svara på det här !!!!!!!!!!!! <33333333 din blogg är så bra och du är smal nu tro mig TIPS!!! // louisa <333

Emma
Postat 2010-12-20 kl 23:09:52
Blogg: http://saveu.blogg.se/

du är jättesöt, både då å nu ;D

Mona
Postat 2010-12-20 kl 23:18:33

jag säger absolut inte att du är ful nu, men du var vädligt vacker på den första bilden. Smalast är inte vackrast!

Jenna
Postat 2010-12-20 kl 23:27:07

tyckte i och för sig att du var/är jätte söt även om du var en gnutta "mullig" innan, man kan inte ens säga mullig, eller jag tyckte inte att du var det. tänker be dig söka på youtube, sök på Nick vujicic och kolla på något av hans klipp, det är verkligen en tankeställare och det ger en styrka och självförtroende :)

Felicia =)
Postat 2010-12-20 kl 23:52:18

Du ee så fin en stor förändring

Linnéa
Postat 2010-12-21 kl 00:34:22

Tänk inte alltför mycket på detta nu! Kroppen kommer ändras med åren, oavsett vad du gör. När jag var 12-13-14 var jag ordentligt tjock, det var mot 15-16 års åldern jag började förändras även om jag åt och tränade samma som innan, så nu är jag 19 år inte för tjock och inte för smal :) Nöjd!

Ida
Postat 2010-12-21 kl 00:49:15
Blogg: http://idaham.blogg.se/

Gud vilken skillnad! Gå absolut inte ner mer nu, då blir du som ett benrangel. Jag tycker du är fin precis som du är (både nu och 2008).

Ida
Postat 2010-12-21 kl 07:19:41

Gud vad duktig du är! Jag har gjort exakt samma sak och jag är 16 år nu <3

mosan
Postat 2010-12-21 kl 07:24:50

du har blivit vuxen i kroppen/ansiktet under de två senaste åren! :D

Ellen
Postat 2010-12-21 kl 07:38:38

Där ser du! Du är ju hur smal och fin som helst! Du måste bara försöka tro på dig själv och se allt som är posetivt, det är bara onödigt att tänka på de negativa sakerna, för dåliga, saker det har alla! =D <33

Anonym
Postat 2010-12-21 kl 09:24:40

Kroppen förändras ju också när man blir äldre :) När jag gick på mellanstadiet såg jag väääldigt mullig ut, fast jag var smal. Mitt ansikte var jätterunt. Men sen när man börjar få mer "kvinnliga former" så förändras mycket. Jag kanske då tyckte att jag blev tjockare (mer lår, mer rumpa) men kollar man på bilder så är det stor skillnad. Speciellt ansiktet, och det tycker jag man ser på dig också. Jättesöt är du i alla fall! =)

Sessan
Postat 2010-12-21 kl 09:25:10
Blogg: http://victoria87.blogg.se/

Det är stor skillnad på då & nu. Nu är inte jag någon expert på att gå ner i vikt, men jag försöker själv.

Jag tror på att äta mindre, oftare, mer frukt & grönt men samma mat som vanligt.

Jag själv gick ner när jag åt sådär + tränade.

Sen blir ivartfarll jag gladare när jag tränar.

Rory
Postat 2010-12-21 kl 09:54:30

Du har gått ned massor! Jag tycker att din kropp är jättesnygg nu! Du har lite fett, men ändå lite former. Former är skitsnyggt och får en att se hälsosam ut! Och jag använder inte former som ett annat ord för småfet, för jag menar att du har höfter och så. Höfter är ju hårda = inget fett!

Anonym
Postat 2010-12-21 kl 10:05:43
Blogg: http://wordsofmatilda.blogg.se/

Way to go!

Det är sjukt svårt att gå ner i vikt o få det att stanna där. Ännu svårare är det nog att intala sig själv hur fin och duktig man faktiskt är. Det är svårt att se det själv. Men skönt att se ett inlägg där du lyfter fram det positiva... Jag hoppas att du kommer bli nöjd med dig själv snart :)

Katarina
Postat 2010-12-21 kl 10:09:08

Du är jätteduktig som klarar att vara barn och gå igenom puberteten samtidigt som du får ett eget barn! Jag förstår att vikten är jättejobbig för dig; du är ju liksom inte färdigutvecklad, så du har inte sett dig själv i "standardutförandet" så att säga, dvs när du är helt vuxen och klar på längden också (man växer ju tills man är ca 20 år).



En annan sak som är lite farligt att glömma bort när man är 15 år, är att du faktiskt har tonårshull på kroppen, som ser till att du har energi att växa och utvecklas klart. Det tonårshullet måste du på något sätt komma att acceptera i ett par tre år till. Jag menar inte att du behöver se ut som 2008, men så som du ser ut nu, en normalviktig tjej, är miniläget för dig i din ålder. Jag förstår att detta är jobbigt att ens föreställa sig när man är 15 år, och 2-3 år verkar som en jättelång tid, och du gör helt rätt i att gå till BUP för att prata med någon. Det är jätteviktigt att du kontrollerar dina tankar; du är i en ålder när kroppen och tankarna så lätt styrs in på fel spår. Och det kostar mssor med viljestyrka att hålla sig på rätt sida gränsen när vikten rasar neråt. För min del gick det överstyr i några år på den tiden (mkt längesen nu!). Mitt råd är att kasta vågen - kolla på kläderna istället. Det är så lätt att bli viktfixerad, men det handlar ju inte om kilon (som du själv skrev, vi ser alla olika ut) och muskler väger mycket mer än fett (och vatten väger faktiskt mer än fett också!) så när du blir starkare och får snygga muskler så är det inte säkert att du har gått ner något i vikt, men däremot så sitter jeansen helt annorlunda.

Du måste dessutom äta minst tre gånger per dag (och inte bebismängder, utan normala); frukost, lunch och middag för att inte försätta hjärnan i ett svältläge eller f-cka upp hela ämnesomsättningen. När svältläget i hjärnan händer så blir man lite "hög"; man sover mindre och blir lite glad - detta är ett farligt tillstånd som leder rakt in i anorexibeteende om man inte snabbt får styr på det vilket är svårt eftersom hjärnan spelar spratt med dig.



Sköt om dig och fortsätt prata med en klok, professionell vuxen på t ex BUP!



www.berghstrom.blogg.se
Postat 2010-12-21 kl 10:11:22
Blogg: http://berghstrom.blogg.se/

är du mittemellan??



;) rrraaaahh!

Alba
Postat 2010-12-21 kl 10:29:01
Blogg: http://albalauthers.blogg.se/

Hej Mikaela! :)

Strunta i vikten när du tränar, du är ju smal, och dessutom....om man tränar för skojs skull och har roligt blir man ju mer peppad att träna! :)

All lycka till dig och söta Kelly :) <3

Cissi
Postat 2010-12-21 kl 12:11:08

Hej!

Visst, du kanske inte är smalast i världen, men spelar det någon roll? Så länge du inte är så överviktig att du blir sjuk av det så ska du fortsätta leva och äta på ett sätt som gör dig lycklig!! Du är jättesöt precis som du är. Grattis till lilla barnet, och lycka till!

Jojo
Postat 2010-12-21 kl 12:12:07

Du är jättevacker nu, men du var minst lika vacker då också. Allt handlar inte om vikten, hur smala lår eller platt mage man har. Jag vet själv hur det känns att må dåligt över sin vikt eller utseende, hur det känns att se sig själv i spegeln och tycka att man är tjock. Jag kände också så för något år sedan, när jag var i samma ålder som du. Det gör jag fortfarande ibland. Men samtidigt som jag lärt mig att äta mer hälsosamt och träna till en lagom mängd (och faktiskt gått ner en hel del), har jag lärt mig uppskatta mig själv som jag är, tycka om både min insida och utsida. Även om jag har en bit kvar till att vara helt nöjd med mig själv, så mår jag så mycket bättre nu. Intala dig själv att du tycker om vad du ser i spegeln, att du har världens självförtroende, att du tycker att du är vacker. Efter ett tag börjar man tro på det, jag lovar. Det blev en lång kommentar det här, men jag kände att du behövde lite uppmuntran. Kom ihåg att försöka det positiva i allt, framförallt dig själv. Fokusera på det du faktiskt gillar, till exempel som när du pratar om att du har smala armar. Och du är jätte vacker som du är, låt aldrig någon säga något annat.



Och jag tycker att du är jättestark som klarar av att vara en bra mamma trots din ålder, jag skulle nog aldrig orkat.

Astrid
Postat 2010-12-21 kl 12:48:10

Wow. Bravo !

J
Postat 2010-12-21 kl 12:49:58

gryyyyyyymt duktig är du!

Nina 24, mamma till Hugo & tvillingarna Max & Vincent
Postat 2010-12-21 kl 12:50:33
Blogg: http://ninawikizz.blogg.se/

Du vet väl att kroppen kanske inte är redo att göra sig av med fett? Det kan ta upp till 3 år innan kroppen är redo, efter en förlossning.

Du är jättefin som du är.

Tess
Postat 2010-12-21 kl 13:17:56
Blogg: http://highlandertess.blogg.se/

Du var jättesöt även när du var rundare!

my
Postat 2010-12-21 kl 13:22:02

du var ju lika söt och fin då som nu.. du är en jättefin tjej, det är du verkligen <3

sabrina
Postat 2010-12-21 kl 14:55:42

Tyckte du var mkt finare på den första bilden när du var lite rundare! :)

Anonym
Postat 2010-12-21 kl 15:16:16

Stor skillnad, du är jätte fin mikaela! :)

Elin
Postat 2010-12-21 kl 15:19:46
Blogg: http://sleep.webblogg.se/

Du är jättefin som du är!

Linda
Postat 2010-12-21 kl 15:25:24

Hur gjorde du för att gå ner i vikt?

Snälla det är massa som har frågat omd et. Kan du inte skriva ett inlägg om det? <3

Matilda
Postat 2010-12-21 kl 15:32:40
Blogg: http://attlevamedfobi.blogg.se/

Det har ju med puberteten och allt att göra också. Jag var ganska stor innan jag började växa på längden (troligtvis är det precis vad du gjort nu). Detta händer de flesta så därför kan det vara svårt att veta vad som är "rätt".

Anonym
Postat 2010-12-21 kl 15:40:06

oj! vilken skillnad! bra jobbat! :)

matilda
Postat 2010-12-21 kl 16:21:13

jag vill verkligen att du ska få veta, du är otroligt stark och du ser perfekt ut! kom ihåg det när du mår som sämst, jag vet det kan va svårt. men du behöver verkligen inte ändra något med dig.

vet inte om du tar åt dig, men ville bara att du skulle få veta :)

renéejedef3ldt
Postat 2010-12-21 kl 16:46:12
Blogg: http://jedefeldt.blogg.se/

shit vilken skillnad! jag var också JÄTTE stor när jag var liten..

emma olson
Postat 2010-12-21 kl 18:02:21
Blogg: http://eeolson.blogg.se/

vad gjorde du för att gå ner?

jag är väldigt stor och vill gå ner i vikt men jag vet inte hur jag ska göra.

jag har tyckt det har varit jätte jobbigt att äta rätt och träna lagom mycket, jag vill helst bara sluta äta och träna jätte mycket men det är ju inte bra det heller.

hur ska jag göra har du något tips?

kram! :)

Emma
Postat 2010-12-21 kl 19:39:37

du är inte absolut inte tjock :) kan du berätta i bloggen hur du tränar?

Det är bra att träna, då mår man bättre :D men du ska inte tänka på vikt och sånt, du är fin som du är!

Anonym
Postat 2010-12-21 kl 20:33:51

JÄVLAR vilken förändring!!! Du är ju skitsmal nu!

Du var riktigt söt då också faktiskt, gillar ditt ansikte, du har så vackra drag! Ska vi byta? hihi Byter gärna!

Anonym
Postat 2010-12-21 kl 23:54:42
Blogg: http://karsing.blogg.se/

du är jättefin!

Alice
Postat 2010-12-22 kl 15:42:14
Blogg: http://alicesigges.blogg.se/

Oj vilken skillnad! Bra jobbat!

Johanna
Postat 2010-12-23 kl 15:25:56

Jag tycker att du är vacker :)

Lite kul ord egentligen, men vacker är vad du är!

Ina
Postat 2010-12-24 kl 12:53:37
Blogg: http://inaas.blogg.se/

smalt ansikte du har fått :=) <3

Emelie
Postat 2011-01-07 kl 00:33:12
Blogg: http://eemeliekarlssonn.bloggplatsen.se

Hej!

Som jag förstår har du en sån motionsband hemma, undrar bara var du köpte det, om du rekomderar det och vad det kosta.

Är själv sugen på att köpa ett men vill köpa ett bra.



Vill även berätta att du ska vara stolt över dig, du verkar vara en fantastisk männsika.



Kram



Kommentera inlägget här:

» Namn

» Mail

» Blogg/hemsida

» Kommentar