Babybjörn bärsele<3

Postat 2010-12-09 kl 19:53:43

Har nu köpt en bärsele från babybjörn, Kelly klarar sig inte en sekund utan att jag ska hålla henne och jag måste ju göra saker med händerna så jag har köpt en bärsele för att ha händerna fria!
Riktigt praktisk!



Lowe
Postat 2010-12-09 kl 20:04:11
Blogg: http://kringlowe.blogg.se/

Ett viktigt litet tips: Bebisar bör ligga ner när de matas, så mata henne gärna inte sittandes i selen. :)

Anonym
Postat 2010-12-09 kl 20:04:44

klä på kelly strumpor?????

Amanda! :)
Postat 2010-12-09 kl 20:09:24
Blogg: http://amendaah.blogg.se/

såg att paow har skrivet ett inlägg om han killen som är cp i huvudet. som skriver en massa skit om dig på hans blogg.

antagligen vet du om de. bah jag som är sen. men ville bah skriva de till dig. de är gasnska långt bak i paows blogg. men aa :P

hon skrev att han är dum i huvudet som skriver så om dig ;)

linda
Postat 2010-12-09 kl 20:12:11
Blogg: http://snart4barnsmamma.blogspot.com

har aldrig prövat men fick faktiskt en av en kompis till detta barnet jag väntar ska testa sen de kan vara otroligt mammiga det e för de e vana vid ens kropp o höra vårat hjärta o röst så känner de sig trygga kram... du får gärna ta mitt nyårstips på min blog o sätta på din blog om du vill kram

Martina
Postat 2010-12-09 kl 20:12:43
Blogg: http://martinut.blogg.se/

Du ska inte använda bärsele långa stunder på en sån liten bebis...och jag håller med förgående att du borde sätta på henne strumpor!



Och ja dom ska LIGGA ner och äta!

linnea nilsson
Postat 2010-12-09 kl 20:12:59
Blogg: http://linneanils.blogg.se/

Jag tycker du är sjukt stark! Vill själv ha barn nu, men tror inte jag skulle klara av det. Är för ung tycker jag. Men inge fel att va ung mamma. Jag avgudar dom, ni är så starka! Lycka till med Kelly och Kevin, önskar er all lycka!

Anonym
Postat 2010-12-09 kl 20:13:35

vad bra att du köpte en sån, söta bilder oxå.. speciellt den sista.. :)

Karin
Postat 2010-12-09 kl 20:17:18
Blogg: http://ungmammakarin.blogg.se/

Testa bärsjal. De är ännu bättre när barnet blir lite tyngre (Tycker jag)

Elin
Postat 2010-12-09 kl 20:27:55

Men låt henne sköta sitt barn själv för fan. Fan vad ni klagar på allt hon skriver och gör, ibland börjar man tro att det är erat barn och inte hennes. Shit alltså... Ni klagar alltså SERIÖST på att hon inte har strumpor på Kelly? Patetiskt

Jonna
Postat 2010-12-09 kl 20:29:41
Blogg: http://jonnatimonen.blogg.se/

Gud vad söt hon är :)

Olivia m
Postat 2010-12-09 kl 20:32:22

får du inte ont i ryggen av det?

kram

Thess
Postat 2010-12-09 kl 20:39:36

Du är så jävla bra! Säg de till dig själv, SÅ JÄVLA BRA! Jag bli så förbannad på folk som inte kan acceptera olikheter! "du förstör ditt liv om du skaffar barn så tidigt" men vad är inte mer värt att "förstöra" livet för OCH för alla är de inte att "förstöra livet" bara för att man skaffar barn! De är en gåva! Och lyssna inte på folk som tycker du är dum, ful, trög, förstör ditt liv! LYSSNA BARA INTE! För du är fin, vacker, begåvad, snäll, mycket bra flickvän, Ypperlig mamma! KEEP GOING, YOU ROCK! Kraam Tessan, 19.

Sara- Mamma till Yrla och Gravid
Postat 2010-12-09 kl 20:40:30
Blogg: http://mammatillyrla.blogg.se/

va fan min unge har aldrig strumpor på sej inomhus hon vägrar, hon tar av sej dom direkt så sluta klaga på henne för fan

gulligt:)
Postat 2010-12-09 kl 20:40:48

åååh,Jag<3 första bilden!så himla gullig och fin bild!:):)

Madeleine
Postat 2010-12-09 kl 20:44:19
Blogg: http://barnshopping.se

Hej Hej, en bärsele är guld värd ;-) Tänkte bara höra med dig om du fått vårt mail angående att hålla i en tävling?

agnes :d
Postat 2010-12-09 kl 20:46:05
Blogg: http://tittaagnes.blogg.se/

så söta ni är!:)

emelie
Postat 2010-12-09 kl 20:47:46
Blogg: http://empeliel.blogg.se/

Har aldrig varit inne och läst på kommentarerna förrens nu och bara på det lilla jag läst förstår jag att Mikaela kan bli irriterad!



Vad spelar det för roll om hon har strumpor på sig eller inte? Mina barn är ofta "halvnakna" när vi bara är hemma!



Så hemskt är det väl ändå inte att hon inte ligger ner och äter? Vad kan hända?

isa
Postat 2010-12-09 kl 20:48:55

du verkar vara en sån bra mamma, gör allt för söta kelly! men du borde börja köra på sidbena eller bulle och kanske färga håret i en fin nötbrun färg. skulle pigga upp:) snälllla ta bort skynket bakom sängen och önska dig ljusa påslakanset i julklapp;) men glöm inte att du bestämmer och jag stöttar verkligen dig och gillar det du gör!:D

Saga
Postat 2010-12-09 kl 20:52:04
Blogg: http://suhre.blogg.se/

Kelly har en super Mamma! Jag är 17 år (93:a) och jag vet att jag ALDRIG skulle klara det så bra som du (och jag anser mig ändå vara ganska mogen hehe). Du gör ett toppen jobb och jag beundrar dig verkligen! OCH jag älskar din blogg! :)

Cecilia
Postat 2010-12-09 kl 21:09:19
Blogg: http://emmismamma.webblogg.se/

Mitt tips är bärsjal! fick helt sjukt ont i ryggen tillslut av selen. Sjalen är lite krånglig i början innan man får till knytandet, men sen en riktig hjälte. Min lilla tjej var också jämt varm på gränsen till svettig om fötterna när hon var nyfödd! ;)

Nina
Postat 2010-12-09 kl 21:13:42
Blogg: http://skoskaf.blogg.se/

Hej! Vad gör du när du är hemma med Kelly? Är ni ute och går och så eller? hade varit kul att veta!



Bamsekramar till dig och Kelly! <3

Therese med Clara
Postat 2010-12-09 kl 21:24:09
Blogg: http://kossanshandarbete.blogg.se/

säger som några andra, sjal är mycket skönare för både dig och bebis. Bärsele är inte bra för så små bebisar eftersom deras höfter inte mår bra av att ha benen så utsträckta. I bärsjal sätter man bebisen med benen böjda, och dessutom får man bebisen närmre sin egen kropp vilket är mysigare för er båda :D

<3
Postat 2010-12-09 kl 21:30:13

Meen GUUD VAD SÖÖTA NI ÄR DÄR!!!!!!! Asså du är en såååå stark människa, ta till dig lite beröm iallafall!!! <3 + din blogg är den bästa bloggen jag läser!!! <3

Kramar <3 <3

Evelina - Mamma till Meja Lee <3
Postat 2010-12-09 kl 21:39:24
Blogg: http://loon.blogg.se/

Alltså de är ju sjukt hur vissa männsikor går an här och kommenterar skit. Helt sjukt! Allt från att hon inte har några strumpor till hur du matar henne. Herregud! Man vet själv vad som är bäst för ens barn och att dom orkar klaga. Vilka jävla människor, de är ju hemskt hur folk bryr sig och ska lägga sig i. Har dom så förbannat trist liv själva? Kram till er!

Anonym
Postat 2010-12-09 kl 21:45:29

Måste börja med att säga att du har en så hiiiimla söt Dotter!!!! Mums på henne!! :D

Men det jag tänkte på är att jag har hört att babybjörns bärselen inte är bra, varken för din eller bebisens rygg! Jag har själv inte barn, men är väldigt barnintresserad. Vet inte om det stämmer, men det är bara något jag hört ska vara ''testat'' att både mor & barn får ont i ryggen utav deras bärselen "/ ....Hoppas det går bra för er ändå (: Kram kram

LADY DAHMER | confessions of a neurotic attentionwhore
Postat 2010-12-09 kl 22:08:31
Blogg: http://ladydahmer.blogg.se/

NEEEEEEEJ!! Nej nej nej, mikaela! - lämna tillbaka den och köp en ergonomisk sele istället!! Den där kommer döda din rygg och du kommer inte kunna bära länge.



Babybjörnen är oergonomisk inte bara för dig utan även för bebisen.



Läs gärna vad jag skrivit om den (och om min sele "ergon" här: http://ladydahmer.blogg.se/2010/august/barsjal.html



jag citerar:



Innan jag köpte ergon så hade jag, lättlurad idiot som jag är, gått på BabyBjörns listiga marknadsföring. Jag menar BB gör ju bra grejer rent generellt och är ett etablerat och välkänt varumärke.



BB framställs ju som sådana rediga grejer och i de flesta butiker har de inget annat. Och varför tvivla på att deras selar är annat än bra?



Nu är de tyvärr inte det. De är rent jävla skit. Oergonomiska för både barn och bärare. Designern har noll kunskap om barns (och vuxnas) anatomi och det borde tamejfan vara skottpengar på aset.



Med en BB bär man med axlar och rygg, det ska man inte göra. Sittytan är nästintill obefintlig, ungen hänger liksom i skrevet med benen rakt ner, ryggen rak som en pinne och dessutom hänger barnet utanpå kroppen.



Bebisar ska sitta groda. D.v.s med benen uppdragna och krökt rygg. Gärna tajt mot kroppen. Ska det vara bra sittyta så ska sjal eller sele gå från knäveck till knäveck.



I en ergonomisk sele bär bäraren dessutom med höfterna.



Jag visste inte om vad det fanns för alternativ så jag köpte en BB. Använde den en gång. Svor mycket under tiden. Fick sjukt ont i axlar och rygg. Sålde den och köpte en ergo. Vilken skillnad!



Jag bär FORTFARANDE min stora unge som är 2.5år i ergon. Den går dessutom att sätta på ryggen.

Miia mamma till My
Postat 2010-12-09 kl 22:16:11
Blogg: http://busfroetochjag.blogg.se/

Det är inte fel att ha hennes sittandes, men som min bm sa så minskar det magont om man matar liggandes. Och om hon inte är kall om fötterna så behöver hon inga strumpor. kram

M - 23år och två barns morsa
Postat 2010-12-09 kl 22:26:41
Blogg: http://www.mazlin.se

NEJ barn ska inte ligga ned när de matas med flaska. De ska halvsitta när de äter och vara nära kroppen och helst inte i bärselen.



Kika på en tricåsjal, det är underbart och kan man knyta rätt blir det mer ergonomiskt för dig. Jag bor i närheten och kan hjälpa dig få till det om du tycker det verkar svårt.

Emma
Postat 2010-12-09 kl 22:55:16

Ammar du inte? Du pumpar ut bröstmjölk isf hoppas jag!!

För Kellys skull så borde du amma eller iaf ge henne bröstmjölk.

Mathilda
Postat 2010-12-09 kl 22:56:59
Blogg: http://mathildahanssen.blogg.se/

Håller med några av er som skrev i tidigare inlägg..låt henne vara!! Kelly behöver inte ha strumpor 24/7..Jag hade ett barn som vägrade att ligga ner och äta..han satt i mitt knä..och det är då ingen som har sagt till mig att detta va fel. Hade förstått om ni hade klagat/påpekat om hon hade gjort "grova" fel. Du klara detta galant Mikaela och kelly är super söt! kram

Anna - 20 år & mamma till Jason
Postat 2010-12-09 kl 23:09:28
Blogg: http://ingenharlust.blogg.se/

Utnyttja att du har så många läsare och skriv på bloggen innan du ska köpa typ bärsele och liknande, nån kan ha till salu eller så kanske någon är generös nog att skänka dig det ;) Du hade kunnat fått köpa våran Babybjörn för en billig peng för min stora 5 månaders börjar bli för tung att bära i selen tycker jag ;). Ha det bra :)

Milla
Postat 2010-12-09 kl 23:36:23

Till alla som skriver om strumpor och att barn ska ligga ner..Jag arbetar som barnsjuksköterska sedan 9 år tillbaka och man behöver inte ha stsrumpor på småbarn om dom är varma i övrigt!Man känner på rygg och mage på såpass små barn eftersom dom ALLTID har kalla händer och fötter. det beror på att hjärtat pumpar runt blod med prioriterar dom övriga större organen i kroppen. ALLA småbarn fram till 6-8 månader har kalla händer+fötter men det betyder inte att dom fryser! man ska inte heller bylsa på småbarn massa kläder inomhus eller utomhus då det ökar risken för plötslig spädbarnsdöd!Innan ni ger såna råd, läs på lite innan! För inte har ni tjocktröjr,raggsockor och mössor inomhus i normaltemperatur?



Micah: Lyssna INTE till sådana!Är du osäker så fråga BVC sköterskan om råd! I övrigt önskar jag er all lycka

petra
Postat 2010-12-10 kl 00:21:06
Blogg: http://petraamdal.blogg.se/

Visst är det skönt med bärsele ! Men ett litet tips till.. Var försiktig med hennes rygg och nacke. Dom ska egentligen ligga ner när dom är så små för att inte belasta för mycket ! Finns bärselar att köpa där man kan ha dom liggandes. Har en sån hemma fast som ja inte har hunnit använda ännu !:)

Kram på dig

Kanie
Postat 2010-12-10 kl 00:59:27
Blogg: http://sunsetonbeach.blogg.se/

men du kan väl inte ha henne sådär fri hela tiden!?

du MÅSTE vara FÖRSIKTIG om hennes nacke för hon är inte tillräckligt stadig i nacken än, kommer inte heller vara på flera månader.

En bebis är inte en leksak utan man måste vara försiktig också.

Hon kommer inte att klara sig stadigt bara själv sådär.

Erica
Postat 2010-12-10 kl 01:02:37
Blogg: http://surpricebox.com

Är babybjörn bra?? vilket betyg skulle du ge den ?? kram

mamma till wilmer
Postat 2010-12-10 kl 01:11:58
Blogg: http://mamma-w1.bloggplatsen.se/

Hejsan jag hadde oxå en sån men fick ont i ryggen efter ett tag dom är värkligen inte bra dom dära när barnet väger lite mera då blir det tyngre, men hoppas det går bra,, har du inte gått ont i ryggen ?, eller går det bra=?,,dom är fina dom dära så man tror ju inte att man inte får ont kram på sig

Tjolahopp
Postat 2010-12-10 kl 07:18:12

skriver som en del andra...låt henne sköta sitt man kan ju få slag för mindre....Kelly har säkert en mormor som hjälper henne fall hon behöver hjälp.

O vaddå strumpor...seriöst....Kelly kanske är varm av sig...min lilla hade/har aldrig strumpor...



Lägg ner...

Evelina-Mamma till Leia
Postat 2010-12-10 kl 09:17:53
Blogg: http://eveliiiinaaa.blogg.se/





Mata kelly då hon ligger ner i ditt knä och sen sätta på henne strumpor! Det är inte vatten i flaskan? Såg ut lite som det??

LADY DAHMER | confessions of a neurotic attentionwhore
Postat 2010-12-10 kl 09:29:27
Blogg: http://ladydahmer.blogg.se/

mikaela - seriöst - de här fjantarna som säger att bebisar måste ligga och att bärselen inte är bra att mata i eller vad fan de nu surrar om... SKITSNACK.



bebisar SKA bäras. de ska vara nära kroppen. (dock i en ergonomisk position) de ska inte ligga. (om man inte vill ha platt skalle) vad fan är det för märklig idé?? Hur gjorde man innan barnvagnen uppfanns liksom? asg Jag gissar att de som kommenterat inte är alltför gamla eller kunniga på området.



nej, bär mikaela! Det är det som är det naturliga. de ska bäras hela tiden helst. (men köp en annan sele!)



Och de kan absolut matas sittandes. (jag ammar i min bärsele. skitsmidigt.)



och strumpor? men snälla. Jag har aldrig strumpor på min bebis.

Ung mamma Till Milja <3
Postat 2010-12-10 kl 09:43:24

Utan risk att du ska tro något annat för detta är värkligen inget påhopp. Men du borde vara försiktig med börsele. Kellys rygg är så skör så den skadas av att bli belastad. du borde ta bort den. bärsele rekomenderas från 4 månader, och sittdel till kärra rekomenderas från 6 månader. och det finns anledning för det. akta hennes rygg. Du vill väll inte att hon ska få ont i ryggen?. du gör givetvis som du själv vill. men ha det i baktanken i alla fall. Hoppas du inte tar min komentar på något negativt sätt :) för det är inte min mening :)

Ida
Postat 2010-12-10 kl 09:52:29

Mikaela jag tror att du ska vara försiktig med att ha Kelly i bärsele då hon är så liten. När min dotter var nyfödd sa min bvc-sköterska att man inte ska använda bärsele förrän barnet är ca 6 veckor, pga att det är skadligt för ryggen. Som du sa så sover ju små barn väldigt mycket, du kanske kan passa på att göra saker då istället. kram

E M E L I E R E S E R ! ! !
Postat 2010-12-10 kl 10:16:18
Blogg: http://emeliereser.blogg.se/

fan vad alla klagar :O seriöst, tror ni itne att hon kan ta hand om sin dotter bara dör att hon är ung eller?!

Carro
Postat 2010-12-10 kl 11:53:36
Blogg: http://tvilligryttarna.blogg.se/

jag har hört att bebisar inte får sitta i en sådan sele för länge! Det skulle typ vara farligt av någon anledning! änkte bara säga det!

Nanna
Postat 2010-12-10 kl 20:45:15
Blogg: http://ninanna.blogg.se/

Men Jeez vad folk verkar gilla att klaga på nyblivna mammor!



Förhoppningsvis menar ni bara Mikaela väl, men ni kan väl tänka lite på tonen när ni framför eventuell kritik?



Varken ni eller jag vet vilken temperatur det var i rummet när bilden togs. Varför bli hysteriska över att Kelly inte har strumpor på sig?!



Jag kan hålla med om att man inte ska belasta en så liten bebis nacke och rygg för mycket. Men det är faktiskt individuellt hur starka små barn är i nacke och rygg! En väninnas son lyfte (helt och hållet själv) på huvudet tio minuter efter förlossningen. Vad vet vi om hur stark Kelly är i nacken?



Och vad vet vi om hur länge åt gången Mikaela har sin dotter i bärsele?



Om Kelly skulle få ont i nacken av bärselen så kommer hon att säga till i tid. Det är jag rätt säker på.



Om Kelly får ont i magen av att få mat sittandes kommer hon också att markera det! (Och hur vet vi ens att det inte var en engångsgrej?)



Goda råd är bra, men om jag var i Mikaelas skor skulle jag faktiskt bli lite irriterad om så många personer som jag inte ens känner bankade mig i huvudet med dem!



Jag kan inte yttra mig i frågan om hur bra eller dålig bärselen är. Därför väljer jag att låta bli!



Kelly är hur som helst SUPERSÖT! Ni är så fina tillsammans!



Kram på dig!

/Nanna

fredde. jag ska bli pappa:-D
Postat 2010-12-10 kl 22:26:54

Gulliga ni är:-)

Kanie
Postat 2010-12-11 kl 17:06:38
Blogg: http://sunsetonbeach.blogg.se/

även om jag är lite skeptiskt till att 14åringar skaffar barn och blir moder i en sådan ung ålder så måste jag säga att du ändå verkar vara stark.

trots att jag tycker att man har förstört sitt liv i en sådan ung ålder så visa vad du går för!

Starkt!



I mitt förra inlägg är jag ingen som kritiserar men ville bara berätta eftersom min bror har ett barn på snart 4 månader, hon är helt underbar och jag märker själv vilket jobb det är.

Kram!

Linn
Postat 2010-12-12 kl 16:54:25

Du verkar vara en sådan toppen mamma till din söta dotter. Du verkar vara en otroligt stark person. Alla som skriver elaka saker till dig jag hade nog aldrig klarat det i längden själv. Men i alla fall lycka till med allting. Och kom ihåg din dotter har tur som får ha just dig som sin mamma.

Frida
Postat 2010-12-12 kl 21:21:45

Har bara skummat igenom kommentarerna så vet att du fått rådet redan men jag tipsar ändå om en bärsjal! Babybjörns bärselar är inte ergonomiska varesig för bäraren eller barnet. Små barns bäcken belastas för mycket av att "hänga" med benen, små bebisar bör sitta i "grodposition" (med benen uppdragna) för att inte riskera att bäckenet tar skador.



Jag hade en trikåsjal av märket Looma, modell Sino till min son och den var guld värd! Till spädbarn är den extra bra då man knyter den så att det blir som en liten "ficka" där barnets huvud kan vara, då har man händerna helt fria istället för att behöva stödja barnets huvud med ena handen som man måste göra i bärselen.



Bärsjal är superlätt att knyta och betydligt mer stabil och säkrare än Babybjörns bärselar. Vill man prompt ha en bärsele så finns det ergonomiska sådana så varken mamma/pappas rygg tar skada eller barnet :)

Ellen - Mamma till Kevin & Levi ♥
Postat 2010-12-12 kl 22:50:37
Blogg: http://cpsoet.blogg.se/

Va fan, om hon ammar, pumpar ut, eller ger henne ersättning, spelar väl ingen roll ! Vill man, kan man amma så gör man de. Vill man ge ersättning så fungerar de lika bra de. Jag har gett mina tvillingpojkar ersättning och började redan på BB, och de ska jag säga er att de är inge som helst fel i de, dom växer och utvecklas precis lika bra som om jag hade ammat dom ! Sluta gnäll, och har nu inget vettigt att komma med så tycker jag att ni kan hålla igen, för ingen är minsann intresserad av att höra på erat skit snack ! Eller så skickar ni mig era blogg adresser, så ska jag tamme fan gnälla på er, så får vi se hur ni uppskattar de !! (Du är så otroligt stark och jag önskar er all lycka! Elaka kommentarer betyder lika mycket som en fis i rymden, kom ihåg de :) You go girl !)



Kommentera inlägget här:

» Namn

» Mail

» Blogg/hemsida

» Kommentar