Amningsmjölken är slut..

Postat 2010-12-22 kl 23:40:52
Hej! vet ni vad? Nu har bröstmjölken tagit slut.. den bara slutade komma. Typiskt. Aja, det var inget för mig att amma. jag åt ersättning när jag var liten, och jag har överlevit och mår bra och är frisk :)
Men lite ledsen blir man ju att inte man kan ge sin "egna" mjölk till sitt barn.

Ersättning blir det!
linda mamma till anton och filip
Postat 2010-12-22 kl 23:46:27

jag hade inte heller bröst mjölk länge, men jag hade jätte mkt så jag pumpade ur och fryste in så mina barn fick ett bra tag till efter min mjölk tagit slut, sen gick vi över till nan1 den e jätte bra ersättning, mild och skonsam för små bebis magar.

Malinskm
Postat 2010-12-22 kl 23:52:32
Blogg: http://mallanskm.blogg.se/

Det funkar lika bra! Men det jag har märkt på mitt syskonbarn är att hon blir tjockare av ersättningen. Men det är ju lite bebis hull som inte är så farligt det går bort fort!

Anonym
Postat 2010-12-23 kl 00:23:30

Vet du vf den tog slut för att du tränar o bantar såklart de kmr ta slut df får du ingen mjölk

maddähpaddäh
Postat 2010-12-23 kl 01:02:36
Blogg: http://maddelixa.blogspot.com

jag slutade amma mitt barn rätt tidigt

kim
Postat 2010-12-23 kl 01:07:27

du kunde ju ha pumpat ur bröstet och gett på flaska? :) då hade du ju kunnat ge din mjölk på så vis

Louise
Postat 2010-12-23 kl 01:22:45

Kanske slutat komma för att du ätit lite dåligt på sistone?

Anna L
Postat 2010-12-23 kl 06:53:10

Mina barn är inte heller ammade och de lever och är friska och pigga (liksom jag som oxå fick ersättning) Men var beredd på många åsikter om detta vart du än kommer

Jessica Yaman
Postat 2010-12-23 kl 07:41:56
Blogg: http://jamilja.blogg.se/

Var inte ledsen för det! Ersättning går lika bra och Kelly har ju fått mjölk av dig ett tag nu.

När min son var 3 månader slutade min mjölk komma och jag kunde bara amma en gång per dag. Ersättning har han klarat bra och blivit en stark liten kille på! Hoppas du och Kelly får en underbar första jul tillsammans! Stora kramar från Alanya

madeleine
Postat 2010-12-23 kl 09:14:31
Blogg: http://mammascharmtroll.blogg.se/

Hej gumman, jag mådde skit piss när jag inte kunde amma, läs detta inlägg från min gamla blogg(den ser för jävlig ut jag vet) http://thebeautyofme.blogg.se/2009/november/deprimerande-inlagg.html



Lite stöd på vägen kanske, så att du vet att du INTE är den enda!!!

marica
Postat 2010-12-23 kl 09:18:01
Blogg: http://www.maricaost.blogspot.com

Ersättning är riktigt bra! Jag har gett det åt mina båda barn (ena ammade jag i 3 månade andra i 3 veckor men gav ersättning samtidigt)och ett mätt barn är ett glatt barn.



Att det sen är en vanlig fråga man får om man ammar är bs enligt mig. Eftersom det är känsligt som mamma om man kan amma eller ej.



Jag kunde men trivdes inte med det, det var för mig för bökigt och gjorde mig stressad och lite lessen. Sen när folk uppmanade en att kämpa på så blev man bara mera lessen.



Man vet nog som mamma vad som är bäst för sitt barn. Ersättningen gjorde både mig och barnen gladare! Skulle jag få ett till barn skulle jag antagligen inte amma överhuvvudtaget.



godjul!

linda
Postat 2010-12-23 kl 09:31:29
Blogg: http://snart4barnsmamma.blogspot.com

jag ammat alla mina 2 månader bara sen tog det slut ersättning e bra jag använde nestle erstättning. mina blev hårda i magen av sempers kram så länge du kokar vattnet först så får hon inte ont det kokar bort bakterierna i vattnet, sen svalna det först kram

felicia - mamma till Julie
Postat 2010-12-23 kl 09:52:48
Blogg: http://chickmama.blogg.se/

hej micah!

min dotter kunde inte ta tag i bröstvårtan efter en månad.. så nu ger jag ersättning, dont feel bad!Det är många som inte kan amma!

du är en bra mamma ändå! Du gör ju det bästa för Kelly!

God jul på dig!

Skulle vara kul om man fick ett svar någon gång ;)



Kram

nelly. nu har jag sagt det
Postat 2010-12-23 kl 10:26:52

Sorry for alla dumma meddelanden. Ar bara sa avundsjuk pa dej

Maja-Mamma till Joel
Postat 2010-12-23 kl 10:57:14
Blogg: http://mammasjoel.blogg.se/

jag ammade bara mitt barn i en månad. mitt tog slut nästan direkt och jag har kört med ersättning sen dess och det funkar super :) hoppas det går bra för er =)

Anna
Postat 2010-12-23 kl 11:52:02
Blogg: http://virkastickasy.blogg.se/

vad synd, ja man vill ju helst ge barnet bröstmjölk men när det inte funkar måste det ju få mat ändå :)

Cecilia Westling
Postat 2010-12-23 kl 11:56:31

Hej Mikaela!

Jag hittade din blogg av en slump för ca en månad sen, alltså ungefär precis när lilla Kelly fötts. Och jag vill bara säga att du är en supermamma, du är jätteduktig ska du veta. Jag har tre små busar,(en pojke som blir 6 i april, en flicka som nyss fyllt 2 och en flicka som är 9 månader). Ålderskillnaden mellad dej och Kevin har ingen med att göra, det är 8 år mellan mej och min sambo (jag är 27, han 35). Och det där med amningen, du är starl som klarat eb det första tiden iaf, det är inte ditt fel att mjölkne tar slut. Stå på dig och han en mysig jul <3



rebecka
Postat 2010-12-23 kl 11:57:27

det kommer säkert gå jätte bra ;)

mitt syskonbarn fick också ersättning ganska tidigt, för han fick tänder så tidigt och det går alldeles utmärkt ;D

Tess
Postat 2010-12-23 kl 13:24:55
Blogg: http://highlandertess.blogg.se/

Jag hade bara bröstmjölk i 1 månad och 10 dagar och så tog det tvärt slut för mig också. Själv ammade jag kanske två veckor när jag var liten och lever än :-) Ersättningen man ger är så bra så det är ingen fara.

Sara - Ensamstående mamma
Postat 2010-12-23 kl 14:47:05
Blogg: http://dolphin.blogg.se/

Jag ammade i ca 2 månader innan min mjölk sinade, och då gick jag över till ersättning och det är bland det bästa jag har gjort. Jag tyckte verkligen inte om att amma.. Det riktigt kröp i kroppen varje gång jag skulle amma, jag hade ångest och mådde inte bra av det psykiskt. Och jag tror att det var därför som mjölken sinade, för att jag inte var bekväm med att amma och tyckte det obehagligt.. När jag gick över till ersättningen så blev jag som en ny människa, gladare och kunde njuta fullt ut av allting. Både jag och min son blev nöjdare och det är huvudsaken :)



Med nästa barn kommer jag absolut att prova amma igen, men känner jag av det minsta av samma känslor och obehag som med sonen så kommer jag inte tvinga mig själv att amma, utan då gå över till ersättning direkt.



Det är ens eget val, och tyvärr så brukar folk ha lite åsikter om man väljer bort amningen.. Vilket för mig är helt oförståeligt, för inte klankar jag ner på dom som väljer att amma? Det är upp till var och en att bestämma, och det bör folk respektera :)

E M E L I E R E S E R!!
Postat 2010-12-23 kl 14:58:52
Blogg: http://emeliereser.blogg.se/

inget man kan göra åt :)

Sara
Postat 2010-12-23 kl 15:17:04

Det är ingen fara, eftersom vi bor i ett land utan massa hemska sjukdomar så är inte bebisarna lika beroende av bröstmjälk som barnen i tex afrika.

Våra barn klarar sig utan näringen i mjölken eftersom de kan bygga upp ett försvar iallafall :)

God jul!

Johanna
Postat 2010-12-23 kl 15:58:03

Överlevit?? Överlevt.

Ellen
Postat 2010-12-23 kl 17:32:34
Blogg: http://honey-pie.webs.com

Jag hade också ersättning när jag var liten.



Dock har jag läst ngn stans att vaniljglass är mer likt mammans bröstmjölk än ersättning.

Jah vet inte om det stämmer men. xd

EM
Postat 2010-12-23 kl 17:44:20

Stress,orolighet och bantning har orsakat det säkert... skyll dig själv.

Anonym
Postat 2010-12-23 kl 20:12:13

Haha, om du har ätit ersättning, inte undra på att du är ful, då kanske Kelly-gnälly blir lika ful som du och din pojkvän? Som jag nog tror, för ni båda ser ut som katten släpat in!!!!!

Anonym
Postat 2010-12-23 kl 22:05:21

du som sa att DOM var fula !

du kan hålla din mun stängd !

man kan inte ro för hur man ser ut , o jag tror du bara är avendsjuk ;)



lysssna intepå han/ hon

Anonym
Postat 2010-12-23 kl 22:53:07

Hur mycket väger Kelly nu?

Är hon tung att bära? Får du ont i ryggen ofta?

Amanda
Postat 2011-01-07 kl 12:42:06
Blogg: http://glantan.blogg.se/

Det finns många som kan amma sina barn hur mycket som helst men när de pumpar så kommer det ingenting. Brösten vill liksom bara släppa ifrån sig mjölken när ett barn suger. Det är liksom inte bara som att vrida på en kran. Så det är inte ditt fel att det inte kommer nån mjölk när du pumpar. Det ÄR svårare att pumpa, så det är väl jättebra att det funkat så länge som det gjorde!



Kommentera inlägget här:

» Namn

» Mail

» Blogg/hemsida

» Kommentar